Pregled bibliografske jedinice broj: 938496
Razvojne karakteristike motoričkih i funkcionalnih sposobnosti učenika i učenica osnovnih i srednjih škola
Razvojne karakteristike motoričkih i funkcionalnih sposobnosti učenika i učenica osnovnih i srednjih škola // Kineziologija : međunarodni znanstveni časopis iz područja kineziologije i sporta, 28 (1996), 2; 57-65 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 938496 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvojne karakteristike motoričkih i funkcionalnih sposobnosti učenika i učenica osnovnih i srednjih škola
(Developmental characteristics of motor and functional abilities in primary and secondary school pupils)
Autori
Mraković, Miloš ; Findak, Vladimir ; Metikoš, Dušan ; Neljak, Boris
Izvornik
Kineziologija : međunarodni znanstveni časopis iz područja kineziologije i sporta (0351-1057) 28
(1996), 2;
57-65
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
motoričke sposobnosti ; funkcionalne sposobnosti ; krivulje razvoja ; učenici i učenice osnovnih i srednjih škola
(motor abilities ; functional abilities ; developmental curve ; primary and secondary school pupils)
Sažetak
S ciljem da se uspostavi sustav normi, odnosno kriterijske vrijednosti za pojedine motoričke i funkcionalne sposobnosti, ispitano je 2400 učenika i učenica u Hrvatskoj, podijeljenih u 12 subuzoraka, tako da je unutar svakoga godišta, od 1. razreda osnovne do završnog razreda srednje škole, obuhvaćeno po 200 učenika i učenica. Mjerenja motoričkih sposobnosti obavljena su primjenom šest varijabli za procjenu brzine, koordinacije, eksplozivne snage mogu, repetitivne snage, statičke snage i fleksibilnosti, a funkcionalne sposobnosti, u vidu aerobne izdržljivosti, procijenjene su trčanjem. Uvidom u krivulje razvoja, može se zaključiti kako postoji stalan, iako nejednak trend razvoja u svim varijablama, značajno uvjetovan biotičkim zakonitostima razvoja. Istodobno se može zaključiti kako razvoj sposobnosti koje značajno ovise o utjecaju procesa vježbanja, kao što su npr. repetitivna i statistička snaga, a osobito funkcionalne sposobnosti, nije sukladan poželjnim vrijednostima, što se poglavito odnosi na učenice, koje u tim varijablama imaju značajno niže vrijednosti. Zbog toga rezultati dobiveni ovim istraživanjem ozbiljno upozoravaju da je potrebno poduzeti mjere ne samo radi poboljšanja sposobnosti, nego i zdravlja djece i mladeži.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb