Pregled bibliografske jedinice broj: 938437
Analiza aerodinamičkih značajki propelera primjenom kombinirane teorije elementarnog kraka i teorije diska
Analiza aerodinamičkih značajki propelera primjenom kombinirane teorije elementarnog kraka i teorije diska, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 938437 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza aerodinamičkih značajki propelera primjenom kombinirane teorije elementarnog kraka i teorije diska
(Propeller aerodynamic characterstics analysis with application of blade element momentum theory)
Autori
Barać, Mirna Inge
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
02.03
Godina
2017
Stranica
40
Mentor
Vrdoljak, Milan
Ključne riječi
propeler, koeficijent pogonske sile, koeficijent snage, koeficijent iskoristivosti
(propeller, thrust coefficient, drag coefficient, efficiency coefficient)
Sažetak
U radu je opisana kombinirana teorija elementarnog kraka i teorije diska, s osnovnim pretpostavkama, prednostima i izrazima. Zatim je razrađen model za numeričku implementaciju navedene teorije te je primjenjen na dva propelera poznate geometrije, a rezultati su potvrđeni usporedbom s eksperimentalnim mjerenjima. Pri tome je razmatran utjecaj Reynoldsovog broja na aerodinamičke karakteristike aeroprofila u presjeku krakova, dok su utjecaj Machovog broja i gubitak na vrhovima krakova zanemareni, a strujanje zraka promatrano kao ravninsko. Model je zatim primjenjen na propeler pretpostavljene geometrije, korišten na letjelici HUSZ Tern za koju su motor i propeler unaprijed zadani. Dobiveni rezultati korišteni su za analizu raspona brzina kojima letjelica može letjeti te mogućih poboljšanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Milan Vrdoljak
(mentor)