Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 938056

Filmska industrija kao promotor turističke destinacije za mlađu populaciju


Bagarić, Lidija; Jelić, Antonia; Meštrović, Dunja
Filmska industrija kao promotor turističke destinacije za mlađu populaciju // Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, 6 (2018), 1; 113-126 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 938056 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Filmska industrija kao promotor turističke destinacije za mlađu populaciju
(Film industry as a promoter of the tourist destination for the younger population)

Autori
Bagarić, Lidija ; Jelić, Antonia ; Meštrović, Dunja

Izvornik
Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka (1848-1299) 6 (2018), 1; 113-126

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
filmski turizam ; motivi putovanja ; marketing destinacije ; odabir destinacije ; ponašanje potrošača
(film tourism ; travelling motives ; destination marketing ; destination choice ; consumer behaviour)

Sažetak
Filmski turizam postaje sve popularniji na globalnom turističkom tržištu, konkurencija među destinacijama domaćinima sve je veća, pa se ulažu veliki napori u privlačenju filmskih setova, a filmski lokaliteti odigravaju značajnu ulogu u planiranju marketinških aktivnosti turističkih destinacija. Ovim radom nastoji se istražiti utjecaj gledanja filmova na odluku o odabiru turističke destinacije kod mlađe populacije. Postavljene su hipoteze koje pretpostavljaju da filmovi utječu na odluku ispitanika prilikom odabira turističke destinacije te da je filmska priča presudna u odabiru destinacije prikazane u filmu. U cilju dokazivanja postavljenih hipoteza provedeno je kvantitativno istraživanje. Ispitanici su odgovarali na pitanja koja se odnose na njihove navike gledanja filmova, navike i preferencije tijekom putovanja, želje i potrebe prilikom izbora turističke destinacije viđene u filmu, na informacije o već ostvarenim putovanjima u svrhu posjeta filmskim destinacijama i događajima, te na pitanja koja se odnose na njihove želje i buduće namjere prilikom odabira turističke destinacije. Podaci su analizirani primjenom metoda deskriptivne i induktivne statistike, hipoteze su testirane i doneseni su zaključci o povezanosti primjenom izračuna hi- kvadrat testa. Rezultati istraživanja pokazali su značajnu povezanost učestalosti gledanja filmova ispitanika s njihovom odlukom o odabiru turističke destinacije, a kao poticaji za posjet destinaciji pokazali su se ljepota krajolika, specifične lokacije iz filma i kulturno povijesne znamenitosti. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku, pa interpretaciju i generalizaciju rezultata treba uzeti u obzir s dozom opreza. S obzirom na porast broja međunarodnih filmskih produkcija tijekom posljednjih godina, filmski turizam u Hrvatskoj bilježi značajan rast pa rezultati ovog istraživanja mogu poslužiti kao putokaz za planiranje marketinških aktivnosti i brendiranje Hrvatske kao filmske destinacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija

Profili:

Avatar Url Lidija Bagarić (autor)

Avatar Url Dunja Meštrović (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Bagarić, Lidija; Jelić, Antonia; Meštrović, Dunja
Filmska industrija kao promotor turističke destinacije za mlađu populaciju // Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, 6 (2018), 1; 113-126 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
Bagarić, L., Jelić, A. & Meštrović, D. (2018) Filmska industrija kao promotor turističke destinacije za mlađu populaciju. Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, 6 (1), 113-126.
@article{article, author = {Bagari\'{c}, Lidija and Jeli\'{c}, Antonia and Me\v{s}trovi\'{c}, Dunja}, year = {2018}, pages = {113-126}, keywords = {filmski turizam, motivi putovanja, marketing destinacije, odabir destinacije, pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a}, journal = {Zbornik Veleu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka}, volume = {6}, number = {1}, issn = {1848-1299}, title = {Filmska industrija kao promotor turisti\v{c}ke destinacije za mla\dju populaciju}, keyword = {filmski turizam, motivi putovanja, marketing destinacije, odabir destinacije, pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a} }
@article{article, author = {Bagari\'{c}, Lidija and Jeli\'{c}, Antonia and Me\v{s}trovi\'{c}, Dunja}, year = {2018}, pages = {113-126}, keywords = {film tourism, travelling motives, destination marketing, destination choice, consumer behaviour}, journal = {Zbornik Veleu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka}, volume = {6}, number = {1}, issn = {1848-1299}, title = {Film industry as a promoter of the tourist destination for the younger population}, keyword = {film tourism, travelling motives, destination marketing, destination choice, consumer behaviour} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font