Pregled bibliografske jedinice broj: 937401
Interkulturalni sadržaji kao polazište nastave glazbe u europskim općeobrazovnim školama
Interkulturalni sadržaji kao polazište nastave glazbe u europskim općeobrazovnim školama // Metodički ogledi, 24 (2017), 2; 57-84 doi:10.21464/mo46.124.5784 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 937401 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalni sadržaji kao polazište nastave glazbe u europskim općeobrazovnim školama
Autori
Begić, Amir ; Šulentić Begić, Jasna
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 24
(2017), 2;
57-84
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
interkulturalni odgoj ; nastava glazbe ; osnovna škola ; gimnazija ; kurikulum
Sažetak
Razvoj interkulturalne kompetencije pojedinca postao je nužnošću, a suvremena škola mora ići ukorak s vremenom i zbivanjima kojima smo okruženi. Odgoj mlade osobe sposobne da učinkovito djeluje i živi u modernom društvu podrazumijeva i razvoj interkulturalne kompetencije svakog učenika. Nastava glazbe svakako je područje u kojemu se može razvijati interkulturalna kompetencija učenika. Preduvjet je interkulturalno koncipiran kurikulum, interkulturalni sadržaji u udžbenicima kao i primjeri različitih glazbenih tradicija sa svih kontinenata predviđeni za slušanje u nastavi glazbe. Stoga se ovim radom željelo utvrditi jesu li nacionalni, predmetni i školski kurikulumi kao i sadržaji udžbenika i pripadajućih im CD-a u dvanaest europskih država (Hrvatska, Mađarska, Slovenija, Austrija, Njemačka, Češka, Švicarska, Italija, Bosna i Hercegovina, Francuska, Engleska i Finska) zasnovani na interkulturalizmu. Rezultati istraživanja pokazali su da je nastava glazbe, posebice gimnazijska, još uvijek nedovoljno usmjerena na upoznavanje glazbe različitih kultura što je velika prepreka interkulturalnom odgoju učenika kojemu moramo težiti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Umjetnička akademija, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Philosopher's Index
- ERIH PLUS
- RILM