Pregled bibliografske jedinice broj: 937085
Jezična nadarenost - teorijska razmatranja i praktične implikacije za nastavu ruskoga jezika
Jezična nadarenost - teorijska razmatranja i praktične implikacije za nastavu ruskoga jezika // Ukrajinistika na Sveučilištu u Zagrebu: 20 godina / Ukrajinistyka v Zagrebs'komu universyteti: 20 rokiv / Čelić, Željka ; Fuderer, Tetyana (ur.).
Zagreb: FF Press, 2018. str. 234-242
CROSBI ID: 937085 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezična nadarenost - teorijska razmatranja i
praktične implikacije za nastavu ruskoga jezika
(Language aptitude - theoretical thinking and
practical implications on Russian language
teaching)
Autori
Jajić Novogradec, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Ukrajinistika na Sveučilištu u Zagrebu: 20 godina / Ukrajinistyka v Zagrebs'komu universyteti: 20 rokiv
Urednik/ci
Čelić, Željka ; Fuderer, Tetyana
Izdavač
FF Press
Grad
Zagreb
Godina
2018
Raspon stranica
234-242
ISBN
978-953-175-686-0
Ključne riječi
jezična nadarenost ; nastava ruskoga jezika ; ovladavanje inim jezikom (OVIJ)
(language aptitude ; Russian language teaching ; second language acquisition (SLA))
Sažetak
U radu se raspravlja o jezičnoj nadarenosti kao bitnom kognitivnom čimbeniku u području ovladavanja inim jezikom (OVIJ). Prikazat će se određenje i shvaćanje jezične nadarenosti u literaturi OVIJ-a, te će se dati kratki pregled novijih istraživanja jezične nadarenosti, koja mogu doprinijeti daljnjem razvoju teorijskih i praktičnih implikacija za nastavu ruskoga jezika. Darovitost se često javlja predmetom psiholoških istraživanja, međutim sve je veće zanimanje stručnjaka za navedenu pojavu i u kontekstu OVIJ-a. Važno je naglasiti da se pojam jezične nadarenosti u literaturi zamjenjuje i pojmovima jezični talent, jezična sposobnost (Mihaljević Djigunović 1998), inteligencija (Dörnyei 2005), jezična intuicija, te jezična dosjetka (Igna 2012), koji su više manje istoznačni, no ovisni su o kontekstu istraživanja. Značajan dio nastave stranoga jezika čini prepoznavanje jezično nadarenih učenika u svrhu poboljšanja procesa učenja za takvu skupinu učenika, a to može istovremeno dovesti i do razvijanja novih studija o jezičnoj nadarenosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija