Pregled bibliografske jedinice broj: 936859
Kako učiti i promišljati održivi razvoj - primjer dobre prakse
Kako učiti i promišljati održivi razvoj - primjer dobre prakse // Održivi razvoj i odgojno-brazovni sustav Hrvatske / Vican, D. ; Petani, R. ; Miočić, M. (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017. str. 433-440 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 936859 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako učiti i promišljati održivi razvoj - primjer dobre prakse
(How to implement and consider sustainable development - examples of good practice)
Autori
Brkić-Vejmelka, Jadranka ; Pejdo, Ana ; Segarić, Nensi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Održivi razvoj i odgojno-brazovni sustav Hrvatske
/ Vican, D. ; Petani, R. ; Miočić, M. - Zadar : Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017, 433-440
ISBN
978-953-331-154-8
Skup
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.05.2016. - 13.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obrazovanje, srednja strukovna škola, projekt, učenici
(education, vocational school, project, studnets)
Sažetak
Vrlo česta i gotovo uobičajena sintagma održivi razvoj podrazumijeva novu paradigmu razvoja svijeta. Koncept održivog razvoja svojevrstan je odgovor na globalne ekološke i ekonomske probleme suvremenog svijeta. Raspravama o održivom razvoju stalno se nameću pitanja kako ostvariti ideju održivosti, kako je implementirati u postojeće sustave, treba li mijenjati sustave da bi se održalo postojeće stanje i konačno je li sama ideja održivog razvoja u današnjim uvjetima održiva i provediva. Hotelijersko-turistička i ugostiteljska škola u Zadru već dulji niz godina sudjeluje u različitim izvannastavnim aktivnostima, a kroz programe GLOBE i Eko škole posebno se povezuju i znanja i vještine struke. Među dosadašnjim projektima mogu se izdvojiti praćenje potrošnje električne energije u školskoj zgradi, upoznavanje sa seoskim gospodarstvima i razvojem turizma u Zadarskoj županiji, zatim projekt sadnje, uzgoja i izrade herbarija ljekovitog autohtonog bilja, projekt koji je kao temu imao parkovne površine Grada Zadra a finaliziran je izradom pisanih vodiča o gradskim parkovima na šest stranih jezika koji se uče u u školi i sl. U aktivnostima je sudjelovalo oko 100-njak učenika različite dobi i 15-tak nastavnika. Surađivali su sa školskim volonterima, sa udrugom Eko Zadar, javnom ustanovom Natura Jadera, Medicinskom školom i dr. Razvidno je da se sadržaji poučavanja koji se ujedno odnose na elemente održivog razvoja mogu realizirati međupredmetnim temama kroz projekte čiji nositelji mogu biti svi nastavnici škole bez obzira na svoju primarnu struku i obrazovanje. Cilj ovog rada je kroz primjere dobre prakse jedne strukovne škole ukazati na mogućnosti obrazovanja učenika za održivi razvoj. Rad se temelji na rezultatima istraživanja provedenog tijekom veljače 2016., a iz kojih je vidljivo da je praksa provođenja projekata kroz međupredmetne teme jedan od načina implementacije koncepta održivog razvoja među učenike i nastavnike. Cilj rada je utvrditi koja su znanja, koja će se primijeniti u budućnosti, učenici i nastavnici stekli svojim sudjelovanjem u spomenutim aktivnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geografija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru