Pregled bibliografske jedinice broj: 936829
KOMUNIKACIJSKO USKLAĐIVANJE POSLOVNOG I OBITELJSKOG ŽIVOTA ; UTJECAJ NA MAJČINSTVO
KOMUNIKACIJSKO USKLAĐIVANJE POSLOVNOG I OBITELJSKOG ŽIVOTA ; UTJECAJ NA MAJČINSTVO // Media, culture and public relations, 5 (2014), 1; 30-46 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 936829 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KOMUNIKACIJSKO USKLAĐIVANJE POSLOVNOG I OBITELJSKOG ŽIVOTA ; UTJECAJ NA MAJČINSTVO
(COMMUNICATIONAL COMBINING WORK AND FAMILY LIFE ; IMPACT ON MATERNITY)
Autori
Damjanić, Zdenka
Izvornik
Media, culture and public relations (1333-6371) 5
(2014), 1;
30-46
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
usklađivanje poslovnog i privatnog života, zaposlene žene, studentice
(combining professional and family responsibilities, employed women, female students)
Sažetak
Usklađivanje poslovnog i obiteljskog života važan je čimbenik koji utječe na model obitelji koji preferiraju zaposlene žene u Hrvatskoj. Dvohraniteljski model obitelji danas je norma u većini razvijenih zemalja. Cilj ovog rada je ispitati vrijednosti obiteljskog i poslovnog života i ustanoviti kakav model obitelji preferiraju studentice Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Iz anketnog istraživanja na uzorku od 420 studentica Ekonomskog fakulteta svih godina, statističkim tehnikama ispitali smo preferirane oblike obitelji i stavove studentica o preferencijama koje imaju na tržiš- tu rada. Rezultati pokazuju da među ispitanim studenticama velika većina preferira model dvaju hranitelja u obitelji gdje oba roditelja rade plaćeni posao izvan kućanstva. Također, 40% studentica smatra da je optimalno imati dvoje djece i posao s punim radnim vremenom, dok 30% smatra da je optimalno imati jedno dijete. Za ostvarenje uspješne karijere 30% studentica smatra da je poželjno jedno dijete, 37% dvoje djece, a da broj djece nije bitan smatra 29% studentica. Interesantno je da za ostvarenje uspješnog obiteljskog života svega 4% smatra da je dovoljno jedno dijete što govori o njihovoj spremnosti da ostvare majčinstvo sa dvoje ili više djece. Indikativno je da se oko 30% ispitanica odriče rada izvan kuće kako bi odgajalo djecu. 95% studentica želi karijeru i plaćeni posao iako ima djecu što govori da je opredjeljenje budućih ekonomistica u usklađivanju poslovnog i obiteljskog života.
Izvorni jezik
Hrvatski