Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 936538

Interdisciplinarno, interdisciplinarnije: muzikologija. Neki aspekti za redefiniciju


Popović, Ana
Interdisciplinarno, interdisciplinarnije: muzikologija. Neki aspekti za redefiniciju // Druga međunarodna naučna konferencija Društvene i humanističke nauke na raskršću knjiga sažetaka
Tuzla: Filozofski fakultet u Tuzli, 2018. str. 122-122 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 936538 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interdisciplinarno, interdisciplinarnije: muzikologija. Neki aspekti za redefiniciju
(Interdisciplinary, more interdisciplinary: musicology. Some aspects for redefinition)

Autori
Popović, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Druga međunarodna naučna konferencija Društvene i humanističke nauke na raskršću knjiga sažetaka / - Tuzla : Filozofski fakultet u Tuzli, 2018, 122-122

Skup
Druga međunarodna naučna konferencija Društvene i humanističke nauke na raskršću

Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 27.04.2018. - 28.04.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
muzikologija, glazbena pedagogija, interdisciplinarnost, kategorizacija radova
(musicology, music pedagogy, interdisciplinarity, paper categorization)

Sažetak
Definiranje znanstvene discipline muzikologije naoko je jednostavno: to je znanost o glazbi. Kao znanstvenu disciplinu ustanovio ju je Guido Adler 1885. u svom tekstu Opseg, metoda i cilj muzikologije. Prema Pravilniku o znanstvenim i umjetničkim područjima, poljima i granama (dalje u tekstu: Pravilnik) kojega je donijelo Nacionalno vijeće za znanost muzikologija je razvrstana u znanstveno područje humanističkih znanosti, polje znanosti o umjetnosti, granu muzikologija i etnomuzikologija pod šifrom: 6.06.01. Interdisciplinarnost ove znanosti i s tim povezani problemi u kategorizaciji radova, dolaze do izražaja već pri usporedbi dva navedena teksta. Adler dijeli muzikologiju na historijsku i sistematsku. Historijsku muzikologiju čine: A: glazbena paleografija, B: grupiranje glazbenih oblika, C: povijesni slijed zakonitosti (prema djelima pojedine epohe, prema zapisima teoretičara pojedine epohe, prema načinima izvedbe) i D: povijest glazbenih instrumenata. Sistematsku muzikologiju čine: A: istraživanje zakonitosti na područjima 1. harmonije, 2. ritma, 3. melodijske koherencije (tonalne i temporalne), B: estetika tonalne umjetnosti, C: glazbena pedagogija i didaktika, D: muzikologija u smislu proučavanja etnografskih sadržaja. Interdisciplinarnost u području humanističkih znanosti zapravo se i očekuje, pa prema tome sadržaje kojima bi se bavila historijska muzikologija možemo naći u publikacijama koje se bave istraživanjima iz polja povijesti, povijesti umjetnosti, filozofije te interdisciplinarnih humanističkih znanosti (metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti), a sadržaje muzikologije u smislu proučavanja etnografskih sadržaja u poljima etnologije i antropologije. Definiranje muzikologije kao humanističke znanosti pokazuje se međutim problematičnim kada analiziramo istraživanja vezana uz sistematski dio muzikologije. Tako sadržaje iz područja glazbene pedagogije objavljuju publikacije koje se bave društvenim znanostima (pedagogija, edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, logopedija, demografija, interdisciplinarne društvene znanosti), prirodnim znanostima (fizika), tehničkim znanostima (arhitektura i urbanizam, temeljne medicinske znanosti, kliničke medicinske znanosti, , javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, drvna tehnologija), umjetničkim područjem (glazbena umjetnost, interdisciplinarno umjetničko polje) te interdisciplinarnim područjima znanosti (kognitivna znanost, geografija, obrazovne znanosti, rodni studiji). U znanstvenom napredovanju muzikologa broje se radovi objavljeni u području humanističkih znanosti i time se ne potiče razvoj ovih, danas vrlo popularnih istraživanja iz područja sistematske muzikologije. Ovaj rad analizirati će probleme u kategorizaciji radova iz područja muzikologije, te prezentirati moguća rješenja u razvrstavanju na područja, polja i grane.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ana Popović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.ff.untz.ba

Citiraj ovu publikaciju:

Popović, Ana
Interdisciplinarno, interdisciplinarnije: muzikologija. Neki aspekti za redefiniciju // Druga međunarodna naučna konferencija Društvene i humanističke nauke na raskršću knjiga sažetaka
Tuzla: Filozofski fakultet u Tuzli, 2018. str. 122-122 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Popović, A. (2018) Interdisciplinarno, interdisciplinarnije: muzikologija. Neki aspekti za redefiniciju. U: Druga međunarodna naučna konferencija Društvene i humanističke nauke na raskršću knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Popovi\'{c}, Ana}, year = {2018}, pages = {122-122}, keywords = {muzikologija, glazbena pedagogija, interdisciplinarnost, kategorizacija radova}, title = {Interdisciplinarno, interdisciplinarnije: muzikologija. Neki aspekti za redefiniciju}, keyword = {muzikologija, glazbena pedagogija, interdisciplinarnost, kategorizacija radova}, publisher = {Filozofski fakultet u Tuzli}, publisherplace = {Tuzla, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Popovi\'{c}, Ana}, year = {2018}, pages = {122-122}, keywords = {musicology, music pedagogy, interdisciplinarity, paper categorization}, title = {Interdisciplinary, more interdisciplinary: musicology. Some aspects for redefinition}, keyword = {musicology, music pedagogy, interdisciplinarity, paper categorization}, publisher = {Filozofski fakultet u Tuzli}, publisherplace = {Tuzla, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font