Pregled bibliografske jedinice broj: 936538
Interdisciplinarno, interdisciplinarnije: muzikologija. Neki aspekti za redefiniciju
Interdisciplinarno, interdisciplinarnije: muzikologija. Neki aspekti za redefiniciju // Druga međunarodna naučna konferencija Društvene i humanističke nauke na raskršću knjiga sažetaka
Tuzla: Filozofski fakultet u Tuzli, 2018. str. 122-122 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 936538 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interdisciplinarno, interdisciplinarnije: muzikologija. Neki aspekti za redefiniciju
(Interdisciplinary, more interdisciplinary: musicology. Some aspects for redefinition)
Autori
Popović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Druga međunarodna naučna konferencija Društvene i humanističke nauke na raskršću knjiga sažetaka
/ - Tuzla : Filozofski fakultet u Tuzli, 2018, 122-122
Skup
Druga međunarodna naučna konferencija Društvene i humanističke nauke na raskršću
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 27.04.2018. - 28.04.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
muzikologija, glazbena pedagogija, interdisciplinarnost, kategorizacija radova
(musicology, music pedagogy, interdisciplinarity, paper categorization)
Sažetak
Definiranje znanstvene discipline muzikologije naoko je jednostavno: to je znanost o glazbi. Kao znanstvenu disciplinu ustanovio ju je Guido Adler 1885. u svom tekstu Opseg, metoda i cilj muzikologije. Prema Pravilniku o znanstvenim i umjetničkim područjima, poljima i granama (dalje u tekstu: Pravilnik) kojega je donijelo Nacionalno vijeće za znanost muzikologija je razvrstana u znanstveno područje humanističkih znanosti, polje znanosti o umjetnosti, granu muzikologija i etnomuzikologija pod šifrom: 6.06.01. Interdisciplinarnost ove znanosti i s tim povezani problemi u kategorizaciji radova, dolaze do izražaja već pri usporedbi dva navedena teksta. Adler dijeli muzikologiju na historijsku i sistematsku. Historijsku muzikologiju čine: A: glazbena paleografija, B: grupiranje glazbenih oblika, C: povijesni slijed zakonitosti (prema djelima pojedine epohe, prema zapisima teoretičara pojedine epohe, prema načinima izvedbe) i D: povijest glazbenih instrumenata. Sistematsku muzikologiju čine: A: istraživanje zakonitosti na područjima 1. harmonije, 2. ritma, 3. melodijske koherencije (tonalne i temporalne), B: estetika tonalne umjetnosti, C: glazbena pedagogija i didaktika, D: muzikologija u smislu proučavanja etnografskih sadržaja. Interdisciplinarnost u području humanističkih znanosti zapravo se i očekuje, pa prema tome sadržaje kojima bi se bavila historijska muzikologija možemo naći u publikacijama koje se bave istraživanjima iz polja povijesti, povijesti umjetnosti, filozofije te interdisciplinarnih humanističkih znanosti (metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti), a sadržaje muzikologije u smislu proučavanja etnografskih sadržaja u poljima etnologije i antropologije. Definiranje muzikologije kao humanističke znanosti pokazuje se međutim problematičnim kada analiziramo istraživanja vezana uz sistematski dio muzikologije. Tako sadržaje iz područja glazbene pedagogije objavljuju publikacije koje se bave društvenim znanostima (pedagogija, edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, logopedija, demografija, interdisciplinarne društvene znanosti), prirodnim znanostima (fizika), tehničkim znanostima (arhitektura i urbanizam, temeljne medicinske znanosti, kliničke medicinske znanosti, , javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, drvna tehnologija), umjetničkim područjem (glazbena umjetnost, interdisciplinarno umjetničko polje) te interdisciplinarnim područjima znanosti (kognitivna znanost, geografija, obrazovne znanosti, rodni studiji). U znanstvenom napredovanju muzikologa broje se radovi objavljeni u području humanističkih znanosti i time se ne potiče razvoj ovih, danas vrlo popularnih istraživanja iz područja sistematske muzikologije. Ovaj rad analizirati će probleme u kategorizaciji radova iz područja muzikologije, te prezentirati moguća rješenja u razvrstavanju na područja, polja i grane.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ana Popović
(autor)