Pregled bibliografske jedinice broj: 936455
Inkluzivno obrazovanje u glazbenoj naobrazbi
Inkluzivno obrazovanje u glazbenoj naobrazbi // Nastava i škola za net generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi, Zbornik radova konferencije Učiteljskog fakulteta Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
Opatija, Hrvatska, 2015. str. 583-593 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 936455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inkluzivno obrazovanje u glazbenoj naobrazbi
(Inclusive education in music)
Autori
Bačlija Sušić, Blaženka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nastava i škola za net generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi, Zbornik radova konferencije Učiteljskog fakulteta Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
/ - , 2015, 583-593
ISBN
978-953-7210-82-3
Skup
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
El sistema ; glazba ; obrazovanje za sve ; različitost u odnosu na druge
(El sistema ; music ; education for all ; difference from others)
Sažetak
Cilj ovog rada prikaz je specifičnosti inkluzivnog obrazovanja u glazbenoj naobrazbi kroz primjer venecuelanskog glazbeno-pedagoškog koncepta El sistema. U radu se povlači paralela između koncepta El sistema i osnovnih postavki inkluzivnog obrazovanja utemeljnih na UNESCO- voj Svjetskoj konferenciji o posebnim obrazovnim potrebama, održanoj 1994. godine u Španjolskoj. Oba programa poštuju različitosti između svih učenika, s posebnim naglaskom na one koji su izloženi većem riziku od marginalizacije i isključenosti. Kroz obuhvaćanje svih slojeva društva, osnovni cilj takvog načina obrazovanja predstavlja stvaranje boljeg i humanijeg svijeta kroz razvoj solidarnosti, pomaganje slabijima i prihvaćanje različitih. Inkluzivnost u glazbenom području ima poseban značaj s obzirom na brojne prednosti glazbene naobrazbe koja predstavlja osnovu djetetovog cjelovitog razvoja. Punopravna uključenost u različite obrazovne aktivnosti, kako opće tako i glazbene, pruža osjećaj prihvaćenosti zajednici što potiče razvoj čovjekovog samopouzdanja i njegovih vrijednosti. Na taj način inkluzivno obrazovanje kroz glazbu predstavlja borbu protiv fizičkog, društvenog i duhovnog siromaš- tva. Stečene vrijednosti rezultat su uključenosti velikog broja djece, bez obzira na njihovu različitost, kako u opću tako i glazbenu naobrazbu. Kao i općeobrazovni sustav i sustav glazbene naobrazbe El sistema financira država, pa tako ovaj program predstavlja oblik obrazovne inicijative koja je na raspolaganju svakom djetetu. Najvažniju karakteristiku inkluzivnog obrazovanja kako u općem, tako i glazbenom području, predstavlja stečeni osjećaj dostojanstva koji je čovjeku često važniji od osjećaja gladi, siromaštva i različitosti. Samo kroz tu vrijednost te osjećaj prihvaćenosti, jednakosti, sreće i ljubavi, može se mijenjati svijet, bilo znanjem ili glazbom
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost