Pregled bibliografske jedinice broj: 936411
Razvoj zdravstvenog i medicinskog turizma u Hrvatskoj
Razvoj zdravstvenog i medicinskog turizma u Hrvatskoj, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Varaždin
CROSBI ID: 936411 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj zdravstvenog i medicinskog turizma u
Hrvatskoj
(Development of health and medical tourism in Croatia)
Autori
Vučaj, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Varaždin
Datum
24.04
Godina
2018
Stranica
64
Mentor
Hunjet, Anica
Ključne riječi
zdravstveni i medicinski turizam ; Poliklinika Sveti Nikola ; dioptrijske naočale ; ponašanje potrošača ; paradoks izbora ; vrednujući kriteriji odabira
(Health and medical tourism ; Policlinic Sveti Nikola ; dioptric glasses ; consumer behavior ; paradox of choice ; evaluating selection criteria)
Sažetak
Zdravstveni i medicinski turizam predstavljaju složeni turistički proizvod koji bilježi godišnji rast od 15 do 20% na svjetskoj razini. Temelji se na prirodnim lječilišnim činiteljima, raznim wellness programima, preventivnim i medicinskim programima. Ujedno su ključni za izbor Hrvatske kao turističke destinacije. Svrha je očuvanje i poboljšanje zdravlja kao i kvalitetu života. Medicinski turizam zbirni je pojam koji obuhvaća putovanja motivirano korištenjem medicinskih usluga - kirurške, stomatološke, rehabilitacijske, te korištenje rijetkih metoda liječenja. Kod medicinskog turizma primarni je motiv – očuvanje zdravlja – dok je odmorišni element na drugom mjestu, pogotovo ukoliko je riječ o ozbiljnijem operativnom zahvatu. Hrvatska ima dugu tradiciju lječilišnog turizma – još iz doba Rimskog Carstva – zbog mnogih prirodnih ljekovitih činitelja kao što su termalne vode, pogodna klima, ljekovito blato, naftalan… U Hrvatskoj se sa zdravstvenim turizmom ostvaruje oko 300 milijuna eura prihoda na godišnjoj razini i zapošljava oko 10 tisuća djelatnika. Kako bi se što bolje pozicionirala kao zdravstveno-medicinsko turistička destinacija potrebno je raditi na podizanju kvalitete usluge, specijaliziranoj prodaji i promociji. Kontinuirano investiranje je nužno, kao i stručno usavršavanje postojećeg kadra, te zapošljavanje novog mladog stručnog kadra. Smatra se da bi se time spriječio i smanjio odlazak mladih liječnika i ostalih medicinskih djelatnika u druge zemlje. Primjer medicinskog turizma u unutrašnjosti Hrvatske je Poliklinika Sveti Nikola koja se nalazi u sklopu Hotela Istre u Varaždinu. U sklopu Poliklinike djeluje i oftalmološka ambulanta za pregled oštrine vida kao i dijagnosticiranje bolesti oka. Nakon obavljenog pregleda može se vid korigirati naočalama, a u slučaju dijagnostike bolesti oka pacijenta uputiti u daljnje pretrage ili u odgovarajuće ustanove. Provedeno je istraživanje, paradoks izbora pri odabiru i kupnji dioptrijskih naočala. U svijetu raste tržište dioptrijskih naočala i one se ne koriste samo kao ortopedsko pomagalo već i kao modni dodatak ili dodatak koji stvara imidž. Zbog sve većeg broja proizvođača luksuznih okvira potrebne su složene strategije podjele tržišta, ciljanja i pozicioniranja dioptrijskih naočala. U radu se istražuje veza između ponašanja potrošača kod odabira naočala i motiva odabira. Ispitalo se 109 ispitanika pomoću anketnog upitnika koji se sastoji od tri cjeline.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Ekonomija