Pregled bibliografske jedinice broj: 936309
Frazeološke jedinice i njihovi vizualni prikazi u naslovima novinskih članaka
Frazeološke jedinice i njihovi vizualni prikazi u naslovima novinskih članaka // Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita (ur.).
Osijek: HDPL, Filozoski fakultet Osijek, 2010. str. 26-27 (poster, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 936309 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Frazeološke jedinice i njihovi vizualni prikazi u naslovima novinskih članaka
(Phraseological units and their visual representations in newspaper headlines)
Autori
Benčina, Ksenija ; Živić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene
/ Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita - Osijek : HDPL, Filozoski fakultet Osijek, 2010, 26-27
ISBN
978-953-314-019-3
Skup
4. XXIV. međunarodni znanstveni skup Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2010. - 22.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
frazeološke jedinice, vizualni prikaz, novinski naslovi, slike i fotografije, razumijevanje
(phraseological units, visual representation, newspaper headlines, images, comprehension)
Sažetak
Suvremene metode komunikacije pridonose multimedijalnosti novinskog diskursa. Primjerice, internet je omogućio kombiniranje novinskih članka s videoisječcima, zvučnim zapisima, slikama i fotografijama, što možda utječe na izbor izraza u naslovima novinskih članaka. U mnogim naslovima dnevnih novina na internetu pojavljuju se frazeološke jedinice poput idioma i poslovica, u svome izbornom i ponekad modificiranom obliku. Autori novinskih članaka koriste se frazemima i igrama riječi kako bi privukli pozornost čitatelja i naveli ih na čitanje samog članka. U tome im sve više pomažu i spomenuti multimedijalni zapisi, uključujući slike i fotografije. U radu prikazujemo frazeološke jedinice u naslovima novinskih članaka koje uz sebe imaju i vizualni prikaz, obično fotografiju. Korpus se sastoji od 143 naslova novinskih članaka iz britanskih dnevnih novina. Frazeološke jedinice iz naslova i njihovi vizualni prikazi podijeljeni su prema vezama između frazema u naslovu, njegovog vizualnog prikaza i učinka na razumijevanje naslova, tj. koje funkcije imaju frazemi popraćeni vizualnim prikazom, te kako utječu na čitatelja jer su naslovi novinskih članaka prvo što ugledamo u novinama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ivana Moritz
(autor)