Pregled bibliografske jedinice broj: 936160
Paradigma menadžmenta znanja kao determinanta savremenog korporativnog upravljanja
Paradigma menadžmenta znanja kao determinanta savremenog korporativnog upravljanja // Računovodstvo i revizija, 2 (2017), 3-4; 99-109 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 936160 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Paradigma menadžmenta znanja kao determinanta
savremenog korporativnog upravljanja
(The Paradigm of knowledge management as the
determinant of contemporary corporate management)
Autori
Lojpur, Anđelko ; Melović, Boban ; Serdarušić, Hrvoje
Izvornik
Računovodstvo i revizija (1800-6159) 2
(2017), 3-4;
99-109
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
menadžment, znanje, intelektualni kapital, korporativno upravljanje, promjene
(management, knowledge, intelectual capital, corporate governance, change)
Sažetak
„Stara“ ili tzv. ekonomija industrijskog doba, koja je značajnu prednost davala klasičnim menadžment naslijeđenim iskustvima, vještinama i materijalnoj imovini, ispostavila se prevaziđenom u brzo rastućem, savremenom poslovnom okruženju. Za razliku od nje, „nova“ ekonomija, zasnovana na nematerijalnoj imovini i kontinuiranom usavršavanju znanja, kako bi se odgovorilo rastućim zahtjevima kupaca, nametnula se kao najbolji način da se obezbijedi konkurentska prednost i dugoročni rast preduzeća. Brzo rastuće promjene u današnjem globalnom okruženju ne samo da će biti produžene, nego će još više dobiti na snazi. Otuda se pred upravu današnjih preduzeća nameće imperativ da stalno usavršavaju menadžment i cjelokupno organizaciono znanje. Uostalom, u svijetu u kome živimo znanje se nametnulo kao najizdašniji resurs po osnovu koga je moguće poboljšati konkurentsku prednost i ojačati poziciju na gobalnom tržištu. Autori u ovom radu polaze od hipoteze da menadžerski modeli, alati i vještine iz perioda klasične (industrijske) ekonomije, uglavnom temeljeni na tradicionalnom načinu razmišljanja i mehanicističkom pristupu, ne mogu postići zahtijevane efekte u savremenim uslovima privređivanja, što je u direktnoj korelaciji (pozitivnoj ili negativnoj) sa kvalitetom korporativnog upravljanja, odnosno efektima koji u takvim okolnostima uglavnom izostaju. Bolje reći preduzeće ne može biti bolje nego što je njegova uprava, što znači da sve potencijalne prednosti koje jedno preduzeće u procesu funkcionisanja može da efektuira mogu biti obesmišljene ukoliko je njegova uprava nesposobna. Cilj rada je da se, putem kombinacije metoda teorijskog i praktičnog načina istraživanja, pokaže da današnje, kompleksno okruženje, traži ne samo nove teorije, već i menadžere koji znaju razmišljati „strateški drugačije“, bolje reći koji su sposobni da implementiraju nova znanja. Time, na radu menadžmenta zasnovano kvalitetno korporativno upravljanje, posebno u zemljama u tranziciji, postaje imperativ održivog poslovanja. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da nova menadžment paradigma podrazumijeva lepezu promjena, od radikalnih do inkrementalnih, koje, u krajnjem, podrazumijevaju izmjenu organizacione kulture od tehnokratske ka menadžment kulturi, višestruk redizajn poslovnih funkcija, kreiranje timske strukture i inovativne organizacije zasnovane na znanju.
Izvorni jezik
Ostalo
Znanstvena područja
Ekonomija