Pregled bibliografske jedinice broj: 936020
Djelovanje logistike u međunarodnom turizmu
Djelovanje logistike u međunarodnom turizmu, 2006. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 936020 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djelovanje logistike u međunarodnom turizmu
(The performance of logistics in International tourism)
Autori
Vizjak, Ana ; Zrinka Sušilović ; Vizjak, Maja
Izvornik
VI Znanstveni kolokvij, Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2006
Ključne riječi
franchising, poslovna logistika, Republika Hrvatska
(logistics, international tourism, performance, IT systems)
Sažetak
Djelovanje franchisinga počinje se koristiti u međunarodnoj ekonomiji unutar najrazvijenih zemalja svijeta u novije vrijeme i to u vremenu između 19. i početka 20. stoljeća u ekonomiji Amerike. Iako se počeci te vrste ekonomskog djelovanja javljaju već u srednjem vijeku, kada je ostao zapis, na kojem je ostalo zapisano, da je neki vladar odobrio izvjesnom poduzetniku neko isključivo pravo, te za to traži naknadu u imovini, davanju ili službi. U suvremenoj ekonomiji na taj se način označava poticanje suradnje između raznih dijelova proizvodnog sustava od proizvodnje do prodaje krajnjem korisniku. Opisani način povezivanja omogućava sudionicima u poslovnom pothvatu visok stupanj pokretljivosti i prilagodljivosti raznim ekonomskim tržišnim uvjetima koji djeluju na međunarodnom tržištu. Na taj se način osigurava brza promjena upravnih sjedišta proizvodnih, ali i prodajnih poslovnih dijelova pojedinog poduzeća, ali i brzo otvaranje novih poslovnih jedinica. Davatelj franchise na taj način širi tržište svojih proizvoda ili usluga, a uz to smanjuje svoja ulaganja i rizike. Razvidno je, da primjena franchisinga razvija pozitivne, ali i neke negativne učinke na tržištu. Pozitivni učinci jesu povećanje mogućnost nezavisnih trgovaca za osnivanje vlastitih poduzeća u kojima mogu uspješno poslovati, manji su rizici pri osnivanja novog poduzeća, ali i mogući poslovni gubici. Franchising uz to omogućava bolju koncentraciju kapitala, ali i pruža mogućnost stjecanja vlasništva unutar pojedinog područja raspodjele ili prodaje roba i usluga. Negativni učinci očituju se stvaranjem ekonomsku nejednakost i neravnopravnog položaja drugih suradnika u poslovnom djelovanju, jer je u poslovnom djelovanju posebno snažan položaj davatelja franchise, a posebice njegov financijski položaj na tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija