Pregled bibliografske jedinice broj: 935987
Suradnja roditelja i odgojitelja u pripremi djeteta za prvi razred osnovne škole
Suradnja roditelja i odgojitelja u pripremi djeteta za prvi razred osnovne škole, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar
CROSBI ID: 935987 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suradnja roditelja i odgojitelja u pripremi djeteta za prvi razred osnovne škole
(Cooperation between parents and teachers for preparing the child for first grade)
Autori
Biloglav, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar
Datum
28.09
Godina
2017
Stranica
49
Mentor
Petani, Rozana
Ključne riječi
suradnja, osnovna škola, roditelji, dječji vrtić, odgojitelji
(cooperation, primary school, parents, preschool, teachers)
Sažetak
Roditelji i odgojitelji imaju isti zadatak – odgojiti dijete. Za roditelje je to roditeljska dužnost, a za odgojitelje profesionalna. Kada dijete poraste i krene ga se intenzivno pripremati za polazak u školu, roditelji i odgojitelji ponovno imaju isti cilj – pomoći djetetu da razvije svoj puni potencijal. Roditelji i odgojitelji preuzimaju na sebe odgovornost za pripremu djeteta za osnovnu školu te za rezultate koje će pokazati na samom početku. Time se obvezuju na informiranost, educiranost i prije svega na suradnju. Suradnja između roditelja i odgojitelja je ono što najviše od svega može unaprijediti ili unazaditi djetetov razvoj. Uz komunikaciju, razumijevanje i prihvaćanje između roditelja i odgojitelja dijete može jako puno dobiti, dok u nedostatku istih može i jako puno izgubiti. Za potrebe diplomskog rada provedeno je istraživanje s roditeljima djece koja pohađaju privatni dječji vrtić te državne dječje vrtiće od kojih je jedan za djecu s poteškoćama u razvoju kako bi se ispitala suradnja između roditelja i odgojitelja kod pripreme djece za prvi razred osnovne škole. Istraživali su se stavovi roditelja o važnosti suradnje, njihovoj komunikaciji s odgojiteljima, spremnosti na uključivanje u vrtićke aktivnosti i suradnički odnos te zadovoljstvu radom odgojitelja i dječjeg vrtića. Rezultati istraživanja pokazuju kako roditelji shvaćaju važnost suradnje i smatraju da imaju dobru komunikaciju s odgojiteljima. Većina je zadovoljna njihovim radom te radom vrtića i voljni su uključiti se u vrtićke aktivnosti. Iako se gotovo svi roditelji slažu s time da bez dobre komunikacije i poštovanja ne može biti niti kvalitetne suradnje, većina smatra da iako i roditelji i odgojitelji imaju pravo glasa u odgoju i obrazovanju djeteta, ipak zadnju riječ trebaju imati roditelji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija