Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 935986

Primjeri aktivnog učenja i poučavanja unutar školskih projekata i njihova usklađenost s načelima održivog razvoja


Vrkić Dimić, Jasmina; Juranko, Gordana
Primjeri aktivnog učenja i poučavanja unutar školskih projekata i njihova usklađenost s načelima održivog razvoja // Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske / Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017. str. 211-221 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 935986 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjeri aktivnog učenja i poučavanja unutar školskih projekata i njihova usklađenost s načelima održivog razvoja
(Examples of active learning and teaching in school projects and their coherence with the principles of sustainable development)

Autori
Vrkić Dimić, Jasmina ; Juranko, Gordana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske / Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana - Zadar : Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017, 211-221

ISBN
978-953-331-154-8

Skup
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.05.2016. - 13.05.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
aktivno učenje i poučavanje, dimenzije i načela održivog razvoja, školski projekti, učenici, voditelji školskih projekata
(active learning and teaching, dimensions and principles of sustainable development, school projects, school project managers, students)

Sažetak
Uz očuvanje i upravljanje prirodnim resursima, Agenda 21 Ujedinjenih Naroda kao temeljne sastavnice održivog razvoja navodi društvenu i gospodarsku dimenziju. Tri sastavnice održivog razvoja potrebno je dovoditi u izbalansirani međuodnos. Škola kao zajednica pripada društvenoj dimenziji, gdje se u jednakoj mjeri odgovornost stavlja na sve sudionike odgojno-obrazovnog procesa. Aktivnim oblicima učenja i poučavanja u okvirima školskih projekata kod učenika se razvija potreba za cjeloživotnim učenjem koje ne naglašava samo učenje nastavnih sadržaja, već i razvijanje vještina kritičkog mišljenja, metakognitivnih vještina te socijalnih kompetencija neposredno povezanih s prirodnim, materijalno-tehnološkim, gospodarskim i društvenim okruženjem u kojem škola egzistira. Cilj ovog rada je odrediti u kojim modelima školskih projekata se najviše naglašavaju načela održivog razvoja, istražiti korištene oblike aktivnog učenja i poučavanja unutar školskih projekata i njihovu usklađenost s načelima održivog razvoja te ispitati iskustva voditelja školskih projekata o njihovoj ulozi, kao i ulozi učenika u projektima. Rezultati pokazuju da se u sklopu tri najčešća modela školskih projekata promiču neki od globalnih ciljeva održivog razvoja. Međunarodni projekti objedinjeni platformom eTwinning i projekti građanskog odgoja razvijaju kvalitetno uključivo obrazovanje te promoviraju mogućnosti i potencijale cjeloživotnog učenja, dok projekti zdravog načina života promiču ciljeve poput postizanja poboljšane ishrane i formiranja zdravih životnih navika. Ispitani voditelji projekata upotrebljavaju aktivne oblike učenja i poučavanja, prvenstveno praktični rad, demonstracije i suradničko učenje u skupinama, što pozitivno utječe na ostvarivanje ciljeva unutar društvene dimenzije održivog razvoja, poput poticanja inovativnosti, promicanja zajedništva i partnerskih odnosa. Rezultati istraživanja također ukazuju na najznačajniju ulogu voditelja u iniciranju i organizaciji školskih projekata, dok su učenici najaktivniji prilikom njihove realizacije. S obzirom na načela održivog razvoja, učenicima bi se trebalo pružiti više mogućnosti za aktivnim sudjelovanjem u svim fazama izvođenja školskih projekata u podjednakoj mjeri, pa tako i u samom iniciranju i organizaciji projekata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Jasmina Vrkić Dimić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vrkić Dimić, Jasmina; Juranko, Gordana
Primjeri aktivnog učenja i poučavanja unutar školskih projekata i njihova usklađenost s načelima održivog razvoja // Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske / Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017. str. 211-221 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vrkić Dimić, J. & Juranko, G. (2017) Primjeri aktivnog učenja i poučavanja unutar školskih projekata i njihova usklađenost s načelima održivog razvoja. U: Radeka, I., Vican, D., Petani, R. & Miočić, M. (ur.)Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske.
@article{article, author = {Vrki\'{c} Dimi\'{c}, Jasmina and Juranko, Gordana}, year = {2017}, pages = {211-221}, keywords = {aktivno u\v{c}enje i pou\v{c}avanje, dimenzije i na\v{c}ela odr\v{z}ivog razvoja, \v{s}kolski projekti, u\v{c}enici, voditelji \v{s}kolskih projekata}, isbn = {978-953-331-154-8}, title = {Primjeri aktivnog u\v{c}enja i pou\v{c}avanja unutar \v{s}kolskih projekata i njihova uskla\djenost s na\v{c}elima odr\v{z}ivog razvoja}, keyword = {aktivno u\v{c}enje i pou\v{c}avanje, dimenzije i na\v{c}ela odr\v{z}ivog razvoja, \v{s}kolski projekti, u\v{c}enici, voditelji \v{s}kolskih projekata}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru ; Dje\v{c}ji vrti\'{c} Radost, Zadar}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vrki\'{c} Dimi\'{c}, Jasmina and Juranko, Gordana}, year = {2017}, pages = {211-221}, keywords = {active learning and teaching, dimensions and principles of sustainable development, school projects, school project managers, students}, isbn = {978-953-331-154-8}, title = {Examples of active learning and teaching in school projects and their coherence with the principles of sustainable development}, keyword = {active learning and teaching, dimensions and principles of sustainable development, school projects, school project managers, students}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru ; Dje\v{c}ji vrti\'{c} Radost, Zadar}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font