Pregled bibliografske jedinice broj: 935776
Implikacije utvrđivanje javne vrijednosti u javnom medijskom servisu s osvrtom na Hrvatsku radioteleviziju
Implikacije utvrđivanje javne vrijednosti u javnom medijskom servisu s osvrtom na Hrvatsku radioteleviziju // Medijska kultura, 16 (2018), 2018; 27-56 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 935776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implikacije utvrđivanje javne vrijednosti u javnom medijskom servisu s osvrtom na Hrvatsku radioteleviziju
(Implications on defining public value in a public media servise with focus on Croatia broadcasting)
Autori
Maletić, Franjo ; Hadžić, Slobodan
Izvornik
Medijska kultura (1800-8577) 16
(2018), 2018;
27-56
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
javna vrijednist, medijska politika, javni medij, lanac dodane vrijednosti
(public value, media policy, public media, value chain)
Sažetak
Javni medijski servisi ili javne radiotelevizije nastali su transformacijom državnih emitera u javne emitere, a od tada su suočeni sa zahtjevima dokazivanja doprinosa javnom odnosno javnoj vrijednosti kao kategoriji prihvaćenog koncepta neoliberalne ekonomije. Konceptualizacija javne vrijednosti započinje s Mooreovim strateškim trokutom, a u nacionalnim okvirima prate ju različiti nacionalni modeli, dajući javnoj sferi različita očekivanja i potičući izgradnju nacionalnih modela ishoda javne vrijednosti i njene društvene valorizacije. Medijske transformacije, konvergencija, digitalizacija i globalizacija utječu na medijsku produkciju javnog medijskog sadržaja. Vrijednosti javne medijske audiovizualne produkcije sve teže se mogu promatrati u sferi uskog nacionalnog i regionalnog sadržaja, a spomenuti globalni procesi donose brojne opće i civilizacijske vrijednosti prihvaćene u krugu šire društvene zajednice. Od javne radiodifuzije očekuje se da daje okus kvaliteti življenja, da bude kolektor i korektor različitih gledišta i interesa koji egzistiraju unutar zajednice, voditelj kao osjetljivi senzor koji raspoznaje različite interese javnosti te mora iznaći kvalitetne odgovore na različitost spektra interesa. Temeljni medijski postulati - nepristranost, objektivnost i vjerodostojnost - dio su svakog modela javnog medijskog servisa, ali i garant mogućeg šireg dosega, stvaranja javne vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica