Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 935656

Korištenje strategija učenja kod studenata budućih magistara primarnog obrazovanja


Nikčević-Milković, Anela; Rukavina, Maja
Korištenje strategija učenja kod studenata budućih magistara primarnog obrazovanja, 2018. (ostali članci/prilozi).


CROSBI ID: 935656 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Korištenje strategija učenja kod studenata budućih magistara primarnog obrazovanja
(Using Students Learning Strategies for Future Masters of Primary Education)

Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Rukavina, Maja

Izvornik
Zbornik radova sa znanstveno-stručnog skupa u povodu pedesete obljetnice Učiteljskog studija u Zadru

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi

Godina
2018

Ključne riječi
samoregulacija učenja, kognitivne strategije učenja i pamćenja, strategije organizacije učenja i strukturiranja materijala koji se uči
(self-regulated learning, cognitive learning strategies and memory strategies and structuring of the learning material being taught.)

Sažetak
Strategije učenja predstavljaju operacije koje učenik koristi da si olakša stjecanje, pohranu ili dosjećanje informacija, odnosno specifične akcije koje učenik poduzima kako bi učenje učinio lakšim, bržim, zabavnijim, učinkovitijim, kontrolabilnijim i transferabilnijim(Oxford, 1990). Cilj empirijskog istraživanja je bio ispitati u kojoj mjeri studenti budući magistri primarnog obrazovanja koriste strategije učenja, postoje li razlike u korištenju tih strategija među studentima koji su na prvoj i onih koji su na završnim godinama studija te postoje li razlike u njihovom korištenju među studentima koji su slabijeg i onih koji su boljeg akademskog uspjeha. Istraživanje je provedeno na 132 studenta Upitnikom o strategijama učenja koji mjeri 4 faktora: 1) Organizaciju učenja i strukturiranje materijala koji se uči, 2) Samoevaluaciju naučenog i traženje povratne informacije, 3) Slabu organizaciju učenja i površnost u izvršavanju školskih obveza i 4) Pripremu i planiranje učenja. Studenti prosječno koriste strategije učenja prilikom vlastitog akademskog učenja. Najviše koriste strategije Organizacije učenja i strukturiranja materijala koji se uči, a najmanje strategije Planiranja i pripreme učenja. Ne postoji statistički značajna razlika u uporabi strategija učenja i pamćenja s obzirom na godinu studija i akademski uspjeh jer svi studenti bez obzira na godinu studija i činjenicu jesu li više ili manje akademski uspješni koriste strategije kako bi uspješno svladali akademske zahtjeve i došli do završetka studija. Jedinosestatistički značajnompokazalainterakcija efekata godine studija i uspješnosti u studiju za strategijeOrganizacije učenja i strukturiranje materijala koji se uči. Dok kod prve godine studija studenti koji su iznadprosječno akademski uspješni u znatnovećoj mjeri koriste ove strategije učenja u odnosu na one studente koji su po uspjehu ispodprosječni, na završnim godinama studija obje grupe studenatapo uspjehu iznadprosječno koriste ove strategije. Ovaj rezultat sugerira da s godinama studija uslijed akademskih zahtjeva dolazi do povećanja uporabe strategija organizacije učenja i strukturiranja materijala koji se uči bez čije uporabeuspjeh na studiju ne bi bio moguć.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela; Rukavina, Maja
Korištenje strategija učenja kod studenata budućih magistara primarnog obrazovanja, 2018. (ostali članci/prilozi).
Nikčević-Milković, A. & Rukavina, M. (2018) Korištenje strategija učenja kod studenata budućih magistara primarnog obrazovanja. Zbornik radova sa znanstveno-stručnog skupa u povodu pedesete obljetnice Učiteljskog studija u Zadru. Ostali članci/prilozi.
@unknown{unknown, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Rukavina, Maja}, year = {2018}, keywords = {samoregulacija u\v{c}enja, kognitivne strategije u\v{c}enja i pam\'{c}enja, strategije organizacije u\v{c}enja i strukturiranja materijala koji se u\v{c}i}, title = {Kori\v{s}tenje strategija u\v{c}enja kod studenata budu\'{c}ih magistara primarnog obrazovanja}, keyword = {samoregulacija u\v{c}enja, kognitivne strategije u\v{c}enja i pam\'{c}enja, strategije organizacije u\v{c}enja i strukturiranja materijala koji se u\v{c}i} }
@unknown{unknown, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Rukavina, Maja}, year = {2018}, keywords = {self-regulated learning, cognitive learning strategies and memory strategies and structuring of the learning material being taught.}, title = {Using Students Learning Strategies for Future Masters of Primary Education}, keyword = {self-regulated learning, cognitive learning strategies and memory strategies and structuring of the learning material being taught.} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font