Pregled bibliografske jedinice broj: 935621
20 stoljeće - vrijeme promišljanja novih škola u Hrvatskoj
20 stoljeće - vrijeme promišljanja novih škola u Hrvatskoj // Alternativne pedagoške ideje i škole
Osijek, Hrvatska, 2018. (plenarno, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 935621 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
20 stoljeće - vrijeme promišljanja novih škola u Hrvatskoj
(20th century - the time of reflection on new schools in Croatia)
Autori
Lukaš, Mirko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Alternativne pedagoške ideje i škole
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 19.04.2018. - 20.04.2018
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
demokratizacija škole, nositelji ideja, reformaski pokušaji, staleške i strukovne udruge
(democratization of schools, carriers of ideas, reformist attempts, national and professional associations)
Sažetak
U ovom pozvanom plenarnom izlaganju koje je bilo uvod u Simpozij pod naslovom: "Alternativne pedagoške ideje i škole" u organizaciji Udruge strudenata pedagogije Filozofskog fakulteta u Osijeku (USPOS) i Odsjeka za pedagogiju istog fakulteta sudionici su bili upoznati s vremenom koje prethodi promjenama u 20. stoljeću i društvno-političkim situacijama koje su strujale i onemogućavale velike i temeljite promjene kako u cijelom društvu tako i na području školstva. Strukovne i staleške udruge zainteresirane za promjene zalažu se za poboljšanje zakonskih propisa kojima bi se osiguralo bolje društveno ali i socijalno stanje učiteljskog poziva. Djelovanje udruga ostavilo je traga i na izdavačkoj djelatnosti kao i na promociji reformskih ideja koje dolaze sa zapada naročito s njemačkoga govornoga područja. Istaknuti nositelji naprednih ideja s prijelaza iz 19. u 20. stoljeće bili su Vjekoslav Koščević i Ivan Tomašić te mnogi drugi učitelji kao i akademski obrazovani pedagozi toga vremena. U izlaganju se dominantno ističu utjecaji reformskih ideja umjetničkog odgoja, pokreta radne škole i funkcionalne pedagogije koje na našim prostorima zastupa S. Matičević. Na kraju se zaključno iznose pozitivne i negativne strane pokušaja implementacije zapadnih ideja na prostorima tadašnje Hrvatske.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija