Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 935621

20 stoljeće - vrijeme promišljanja novih škola u Hrvatskoj


Lukaš, Mirko
20 stoljeće - vrijeme promišljanja novih škola u Hrvatskoj // Alternativne pedagoške ideje i škole
Osijek, Hrvatska, 2018. (plenarno, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 935621 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
20 stoljeće - vrijeme promišljanja novih škola u Hrvatskoj
(20th century - the time of reflection on new schools in Croatia)

Autori
Lukaš, Mirko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Alternativne pedagoške ideje i škole

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 19.04.2018. - 20.04.2018

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
demokratizacija škole, nositelji ideja, reformaski pokušaji, staleške i strukovne udruge
(democratization of schools, carriers of ideas, reformist attempts, national and professional associations)

Sažetak
U ovom pozvanom plenarnom izlaganju koje je bilo uvod u Simpozij pod naslovom: "Alternativne pedagoške ideje i škole" u organizaciji Udruge strudenata pedagogije Filozofskog fakulteta u Osijeku (USPOS) i Odsjeka za pedagogiju istog fakulteta sudionici su bili upoznati s vremenom koje prethodi promjenama u 20. stoljeću i društvno-političkim situacijama koje su strujale i onemogućavale velike i temeljite promjene kako u cijelom društvu tako i na području školstva. Strukovne i staleške udruge zainteresirane za promjene zalažu se za poboljšanje zakonskih propisa kojima bi se osiguralo bolje društveno ali i socijalno stanje učiteljskog poziva. Djelovanje udruga ostavilo je traga i na izdavačkoj djelatnosti kao i na promociji reformskih ideja koje dolaze sa zapada naročito s njemačkoga govornoga područja. Istaknuti nositelji naprednih ideja s prijelaza iz 19. u 20. stoljeće bili su Vjekoslav Koščević i Ivan Tomašić te mnogi drugi učitelji kao i akademski obrazovani pedagozi toga vremena. U izlaganju se dominantno ističu utjecaji reformskih ideja umjetničkog odgoja, pokreta radne škole i funkcionalne pedagogije koje na našim prostorima zastupa S. Matičević. Na kraju se zaključno iznose pozitivne i negativne strane pokušaja implementacije zapadnih ideja na prostorima tadašnje Hrvatske.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Mirko Lukaš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lukaš, Mirko
20 stoljeće - vrijeme promišljanja novih škola u Hrvatskoj // Alternativne pedagoške ideje i škole
Osijek, Hrvatska, 2018. (plenarno, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
Lukaš, M. (2018) 20 stoljeće - vrijeme promišljanja novih škola u Hrvatskoj. U: Alternativne pedagoške ideje i škole.
@article{article, author = {Luka\v{s}, Mirko}, year = {2018}, keywords = {demokratizacija \v{s}kole, nositelji ideja, reformaski poku\v{s}aji, stale\v{s}ke i strukovne udruge}, title = {20 stolje\'{c}e - vrijeme promi\v{s}ljanja novih \v{s}kola u Hrvatskoj}, keyword = {demokratizacija \v{s}kole, nositelji ideja, reformaski poku\v{s}aji, stale\v{s}ke i strukovne udruge}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Luka\v{s}, Mirko}, year = {2018}, keywords = {democratization of schools, carriers of ideas, reformist attempts, national and professional associations}, title = {20th century - the time of reflection on new schools in Croatia}, keyword = {democratization of schools, carriers of ideas, reformist attempts, national and professional associations}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font