Pregled bibliografske jedinice broj: 935496
Odgojne vrijednosti u romanima Ivane Brlić- Mažuranić: udžbenička analiza
Odgojne vrijednosti u romanima Ivane Brlić- Mažuranić: udžbenička analiza // Aktuelni problemi visokog obrazovanja i nauke: Zbornik radova sa međunarodnog naučnog skupa održanog 13. aprila 2018. godine ; tom III / Abidović, Albina (ur.).
Brčko: Evropski univerzitet Brčko Distrikt, 2018. str. 339-351 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 935496 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojne vrijednosti u romanima Ivane Brlić-
Mažuranić: udžbenička analiza
(Educational Values in the Novels by Ivana
Brlić- Mažuranić: A Textbook Analysis)
Autori
Huljev, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Aktuelni problemi visokog obrazovanja i nauke: Zbornik radova sa međunarodnog naučnog skupa održanog 13. aprila 2018. godine ; tom III
/ Abidović, Albina - Brčko : Evropski univerzitet Brčko Distrikt, 2018, 339-351
ISBN
978-99955-99-41-6
Skup
6. međunarodni naučni skup: Aktualni problemi visokog obrazovanja i nauke Evropskog univerziteta Brčko
Mjesto i datum
Brčko, Bosna i Hercegovina, 13.04.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Ivana Brlić-Mažuranić, “Čudnovate zgode šegrta Hlapića”, “Jaša Dalmatin, potkralj Gudžerata”, književnost, odgoj, pitanje u nastavi
(Ivana Brlić-Mažuranić, The Marvelous Adventures and Misadventures of Hlapić the Apprentice, Jaša Dalmatin, Viceroy of Gujarati, literature, education, question in lecturing)
Sažetak
Hrvatska spisateljica za djecu i mlade, Ivana Brlić-Mažuranić (1874.-1938.), čitateljima uglavnom poznata po romanu “Čudnovate zgode šegrta Hlapića”, autorica je i čitateljima manje poznatoga, nedovršenoga romana “Jaša Dalmatin, potkralj Gudžerataˮ. Imajući u vidu autoričine interiorizirane vrijednosti u njezinu književnu djelu, kada je riječ o romanima, ne smije se zanemariti i njezin drugi i ujedno i posljednji roman. Vodeći se razinama divergencija između modernosti i pouke u dječjoj književnosti, koje predlaže Hranjec (2004), u obama autoričinim romanima daju se tipologizirati i hijerarhizirati brojne odgojne vrijednosti koje zastupa. S obzirom na uokvirene odgojne vrijednosti, u radu se analizira i tekstološka zastupljenost romana “Čudnovate zgode šegrta Hlapićaˮ i “Jaša Dalmtin, potkralj Gudžerataˮ u osnovnoškolskim udžbenicima za hrvatski jezik i književnost. Rezultati analize ukazuju na zastupljenost i prevladavanje pojedinih vrsta pitanja u nastavi i prema tome mogućnosti vrijednosnoga propitivanja književnoga djela i razvijanja kritičkoga mišljenja, tako važnoga u budućim projekcijama visokoga obrazovanja i pripremanja pojedinca za svijet cjeloživotnoga obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku - Odjel za kulturologiju