Pregled bibliografske jedinice broj: 935385
SPOZNAJE UČENIKA 4. RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE O NACIONALNIM PARKOVIMA REPUBLIKE HRVATSKE
SPOZNAJE UČENIKA 4. RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE O NACIONALNIM PARKOVIMA REPUBLIKE HRVATSKE, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 935385 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
SPOZNAJE UČENIKA 4. RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE O NACIONALNIM PARKOVIMA REPUBLIKE HRVATSKE
(Cognition of national parks in Republic of Croatia among students of fourth grade in elementary school)
Autori
Jenjić, Antea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
22.03
Godina
2018
Stranica
74
Mentor
Restović, Ivana
Ključne riječi
zaštita prirode i okoliša, nacionalni park, izvanučionička nastava, razredna nastava
(environmental protection, nacional park, outdoor education, lower grades of primary school)
Sažetak
Zbog svoje iznimne ljepote i bioraznolikosti, svaki nacionalni park predstavlja učenicima zanimljiv i poučan sadržaj koji im zaokuplja pažnju, motivira ih i potiče na rad. Važan zadatak odgoja i obrazovanja jest opismenjavanje pojedinaca o stjecanju znanja prirodnih i društvenih procesa te saznanju o važnosti zaštite prirode i okoliša. Organiziranjem izvanučioničkih oblika nastave ističe se značajnost stjecanja neposrednih iskustava o okolišu, prirodi, društvu te prirodnoj i kulturnoj baštini. Suvremeni učenik treba biti osposobljen za integraciju u različite djelatnosti, potaknut za očuvanje prirodnih bogatstava i unaprijeđen za život u suglasju s prirodom. Istraživanjima koji su navedeni u radu, pokušala su se utvrditi spoznaje učenika 4. razreda osnovne škole o nacionalnim parkovima Republike Hrvatske. Rad ističe važnost spoznaje o zaštiti prirode i okoliša te očuvanju prirodnih područja koja obiluju ugroženim biljnim i životinjskim vrstama. Istaknuta je važnost izvanučioničke nastave koja je nužna za stjecanje neposrednih iskustava o okolišu, prirodi, društvu te prirodnoj i kulturnoj baštini. Unatoč neorganiziranju izvanučioničke nastave u anketiranim školama, učenici su pokazali dovoljno znanja o nacionalnim parkovima. Također, uspoređena su znanja učenika koji su posjetili nacionalni park s obitelji i onih koji nisu. Ustanovljeno je da su učenici koji su posjetili neki od nacionalnih parkova Republike Hrvatske uspješnije odgovorili na pitanja iz upitnika u usporedbi s učenicima koji nisu. Istraživanje je obuhvatilo i eventualne razlike o poznavanju činjenica o hrvatskim nacionalnim parkovima s obzirom na spol, čime je utvrđeno kako su dječaci upoznatiji s ispitivanom tematikom od djevojčica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)