Pregled bibliografske jedinice broj: 935333
Uloga obitelji u tranziciji djeteta iz vrtića u školu u kontekstu održivog razvoja
Uloga obitelji u tranziciji djeteta iz vrtića u školu u kontekstu održivog razvoja // ODRŽIVI RAZVOJ IODGOJNO-OBRAZOVNI SUSTAV HRVATSKE Zbornik radova / Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2017. str. 133-140
CROSBI ID: 935333 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga obitelji u tranziciji djeteta iz vrtića u
školu u kontekstu održivog razvoja
(The role of the family in the transition from
kindergarten to school in the context of
sustainable development)
Autori
Petani, Rozana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
ODRŽIVI RAZVOJ IODGOJNO-OBRAZOVNI SUSTAV HRVATSKE Zbornik radova
Urednik/ci
Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2017
Raspon stranica
133-140
ISBN
978-953-331-154-8
Ključne riječi
dijete/učenik, održivi razvoj, partnerstvo roditelja i ustanove, tranzicija u školu, vrtić
(child/student, kindergarten, partnership of parents and institutions, sustainable development, transition to school)
Sažetak
Tranzicija iz vrtića u školu prijelomni je događaj u životu djeteta, tada završava predškolsko, a započinje školsko razdoblje u kojem se dijete susreće s određenim školskim obvezama, odvaja se od roditelja i privikava na novu sredinu i nove nepoznate osobe. Kako bi proces tranzicije bio što uspješniji nužna je visoka razina roditeljske uključenosti. Roditelje je potrebno sustavno uvoditi u rad koji ih očekuje u razvoju i odgoju njihova djeteta, senzibilizirati ih za potrebe djeteta kako u vrtiću, tako i u novoj sredini, u školi. Brofenbrennerova razvojno-ekološka teorija, koja obuhvaća višestruke i dinamične sustave, jedan je od često korištenih modela za razumijevanje utjecaja različitih čimbenika (obitelj, vrtić, škola, lokalna zajednica, kultura itd.) i njihova međusobnog djelovanja na razvoj i učenje pojedinca. Ova teorija uzima u obzir ključne promjene koje se događaju u životu pojedinca pri prijelazu iz jednog sustava u drugi, odnosno promjene u interakcijama između djeteta, ustanove (vrtić, škola), obitelji i lokalne zajednice. U ovom radu će se problematizirati tranzicija djeteta iz vrtića u školu kroz razvojno-ekološku teoriju koja polazi od pretpostavki da je dijete otvoreni sustav smješten unutar više dinamičkih sustava među kojima vlada sinergija. Dijete/učenik je zapravo sjedinjen sa svojim okruženjem u kojem se odvija prilagodba ili neprilagođenost pri prijelazu iz jednog podsustava u drugi, a to je upravo prostor u kojem se može ostvariti kvalitetno partnerstvo između roditelja i ustanove.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija