Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 935333

Uloga obitelji u tranziciji djeteta iz vrtića u školu u kontekstu održivog razvoja


Petani, Rozana
Uloga obitelji u tranziciji djeteta iz vrtića u školu u kontekstu održivog razvoja // ODRŽIVI RAZVOJ IODGOJNO-OBRAZOVNI SUSTAV HRVATSKE Zbornik radova / Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2017. str. 133-140


CROSBI ID: 935333 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga obitelji u tranziciji djeteta iz vrtića u školu u kontekstu održivog razvoja
(The role of the family in the transition from kindergarten to school in the context of sustainable development)

Autori
Petani, Rozana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
ODRŽIVI RAZVOJ IODGOJNO-OBRAZOVNI SUSTAV HRVATSKE Zbornik radova

Urednik/ci
Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana

Izdavač
Sveučilište u Zadru

Grad
Zadar

Godina
2017

Raspon stranica
133-140

ISBN
978-953-331-154-8

Ključne riječi
dijete/učenik, održivi razvoj, partnerstvo roditelja i ustanove, tranzicija u školu, vrtić
(child/student, kindergarten, partnership of parents and institutions, sustainable development, transition to school)

Sažetak
Tranzicija iz vrtića u školu prijelomni je događaj u životu djeteta, tada završava predškolsko, a započinje školsko razdoblje u kojem se dijete susreće s određenim školskim obvezama, odvaja se od roditelja i privikava na novu sredinu i nove nepoznate osobe. Kako bi proces tranzicije bio što uspješniji nužna je visoka razina roditeljske uključenosti. Roditelje je potrebno sustavno uvoditi u rad koji ih očekuje u razvoju i odgoju njihova djeteta, senzibilizirati ih za potrebe djeteta kako u vrtiću, tako i u novoj sredini, u školi. Brofenbrennerova razvojno-ekološka teorija, koja obuhvaća višestruke i dinamične sustave, jedan je od često korištenih modela za razumijevanje utjecaja različitih čimbenika (obitelj, vrtić, škola, lokalna zajednica, kultura itd.) i njihova međusobnog djelovanja na razvoj i učenje pojedinca. Ova teorija uzima u obzir ključne promjene koje se događaju u životu pojedinca pri prijelazu iz jednog sustava u drugi, odnosno promjene u interakcijama između djeteta, ustanove (vrtić, škola), obitelji i lokalne zajednice. U ovom radu će se problematizirati tranzicija djeteta iz vrtića u školu kroz razvojno-ekološku teoriju koja polazi od pretpostavki da je dijete otvoreni sustav smješten unutar više dinamičkih sustava među kojima vlada sinergija. Dijete/učenik je zapravo sjedinjen sa svojim okruženjem u kojem se odvija prilagodba ili neprilagođenost pri prijelazu iz jednog podsustava u drugi, a to je upravo prostor u kojem se može ostvariti kvalitetno partnerstvo između roditelja i ustanove.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Rozana Petani (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Petani, Rozana
Uloga obitelji u tranziciji djeteta iz vrtića u školu u kontekstu održivog razvoja // ODRŽIVI RAZVOJ IODGOJNO-OBRAZOVNI SUSTAV HRVATSKE Zbornik radova / Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2017. str. 133-140
Petani, R. (2017) Uloga obitelji u tranziciji djeteta iz vrtića u školu u kontekstu održivog razvoja. U: Radeka, I., Vican, D., Petani, R. & Miočić, M. (ur.) ODRŽIVI RAZVOJ IODGOJNO-OBRAZOVNI SUSTAV HRVATSKE Zbornik radova. Zadar, Sveučilište u Zadru, str. 133-140.
@inbook{inbook, author = {Petani, Rozana}, year = {2017}, pages = {133-140}, keywords = {dijete/u\v{c}enik, odr\v{z}ivi razvoj, partnerstvo roditelja i ustanove, tranzicija u \v{s}kolu, vrti\'{c}}, isbn = {978-953-331-154-8}, title = {Uloga obitelji u tranziciji djeteta iz vrti\'{c}a u \v{s}kolu u kontekstu odr\v{z}ivog razvoja}, keyword = {dijete/u\v{c}enik, odr\v{z}ivi razvoj, partnerstvo roditelja i ustanove, tranzicija u \v{s}kolu, vrti\'{c}}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar} }
@inbook{inbook, author = {Petani, Rozana}, year = {2017}, pages = {133-140}, keywords = {child/student, kindergarten, partnership of parents and institutions, sustainable development, transition to school}, isbn = {978-953-331-154-8}, title = {The role of the family in the transition from kindergarten to school in the context of sustainable development}, keyword = {child/student, kindergarten, partnership of parents and institutions, sustainable development, transition to school}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font