Pregled bibliografske jedinice broj: 935262
UPORABA ČESTIČNOG CRTEŽA PRI ANALIZI, USVAJANJU, PROVJERI I UNAPREĐENJU KONCEPTUALNOG ZNANJA U POČETNOM POUČAVANJU KEMIJE
UPORABA ČESTIČNOG CRTEŽA PRI ANALIZI, USVAJANJU, PROVJERI I UNAPREĐENJU KONCEPTUALNOG ZNANJA U POČETNOM POUČAVANJU KEMIJE, 2018., doktorska disertacija, PRIRODOSLOVNO-MATEMATIČKI FAKULTET, Split
CROSBI ID: 935262 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UPORABA ČESTIČNOG CRTEŽA PRI ANALIZI, USVAJANJU,
PROVJERI I UNAPREĐENJU KONCEPTUALNOG ZNANJA U
POČETNOM POUČAVANJU KEMIJE
(USAGE OF PARTICULATE DRAWING IN ANALYSIS,
LEARNING, TESTING AND IMPROVEMENT OF CONCEPTUAL
KNOWLEDGE IN THE INITIAL CHEMISTRY TEACHING)
Autori
Šimičić, Sanda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
PRIRODOSLOVNO-MATEMATIČKI FAKULTET
Mjesto
Split
Datum
23.03
Godina
2018
Stranica
202
Mentor
Mrvoš-Sermek, Draginja
Ključne riječi
čestični crtež ; jednadžba kemijske reakcije ; konceptualno razumijevanje ; početno poučavanje kemije ; vodene otopine kiselina, baza i soli
(aqueous solutions of acids, bases and salts ; chemical equations ; conceptual understanding ; initial teaching chemistry ; particulate drawings)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi može li čestični crtež primijenjen tijekom poučavanja sadržaja o vodenim otopinama kiselina, baza i soli, utjecati na kvalitetu temeljnih znanja učenika osmih razreda osnovne škole. Glavni izvor podataka bio je kvazieksperiment proveden tijekom školske godine 2014./2015. Učenici tretmanske skupine (N=283) i komparabilne skupine (N=298) poučavani su prema istom metodičkom pristupu, s razlikom da učenici komparabilne skupine nisu koristili u nastavi čestični crtež. Rezultati završnog ispita znanja provedenog nakon poučavanja nastavnih sadržaja upućuju na različiti stupanj unapređenja konceptualnog razumijevanja u tretmanskoj i komparabilnoj skupini. Iako su obje skupine ispitanika napredovale od preliminarnog do završnog ispita znanja, rezultati statističkih testova u zadatcima završnog ispita znanja pokazali su da je konceptualno razumijevanje učenika tretmanske skupine vezano za koncept jednadžbe kemijske reakcije statistički značajno bolje u odnosu na komparabilnu skupinu. Završni ispit znanja nije utvrdio statistički značajnu razliku u konceptualnom razumijevanju disocijacije kiselina, baza i soli te neutralizacije između komparabilne i tretmanske skupine. Pogrešna shvaćanja prepoznata u preliminarnom ispitu znanja dijelom su zadržana i nakon poučavanja, ali znatno manje kod učenika tretmanske skupine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split