Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 935262

UPORABA ČESTIČNOG CRTEŽA PRI ANALIZI, USVAJANJU, PROVJERI I UNAPREĐENJU KONCEPTUALNOG ZNANJA U POČETNOM POUČAVANJU KEMIJE


Šimičić, Sanda
UPORABA ČESTIČNOG CRTEŽA PRI ANALIZI, USVAJANJU, PROVJERI I UNAPREĐENJU KONCEPTUALNOG ZNANJA U POČETNOM POUČAVANJU KEMIJE, 2018., doktorska disertacija, PRIRODOSLOVNO-MATEMATIČKI FAKULTET, Split


CROSBI ID: 935262 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
UPORABA ČESTIČNOG CRTEŽA PRI ANALIZI, USVAJANJU, PROVJERI I UNAPREĐENJU KONCEPTUALNOG ZNANJA U POČETNOM POUČAVANJU KEMIJE
(USAGE OF PARTICULATE DRAWING IN ANALYSIS, LEARNING, TESTING AND IMPROVEMENT OF CONCEPTUAL KNOWLEDGE IN THE INITIAL CHEMISTRY TEACHING)

Autori
Šimičić, Sanda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
PRIRODOSLOVNO-MATEMATIČKI FAKULTET

Mjesto
Split

Datum
23.03

Godina
2018

Stranica
202

Mentor
Mrvoš-Sermek, Draginja

Ključne riječi
čestični crtež ; jednadžba kemijske reakcije ; konceptualno razumijevanje ; početno poučavanje kemije ; vodene otopine kiselina, baza i soli
(aqueous solutions of acids, bases and salts ; chemical equations ; conceptual understanding ; initial teaching chemistry ; particulate drawings)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi može li čestični crtež primijenjen tijekom poučavanja sadržaja o vodenim otopinama kiselina, baza i soli, utjecati na kvalitetu temeljnih znanja učenika osmih razreda osnovne škole. Glavni izvor podataka bio je kvazieksperiment proveden tijekom školske godine 2014./2015. Učenici tretmanske skupine (N=283) i komparabilne skupine (N=298) poučavani su prema istom metodičkom pristupu, s razlikom da učenici komparabilne skupine nisu koristili u nastavi čestični crtež. Rezultati završnog ispita znanja provedenog nakon poučavanja nastavnih sadržaja upućuju na različiti stupanj unapređenja konceptualnog razumijevanja u tretmanskoj i komparabilnoj skupini. Iako su obje skupine ispitanika napredovale od preliminarnog do završnog ispita znanja, rezultati statističkih testova u zadatcima završnog ispita znanja pokazali su da je konceptualno razumijevanje učenika tretmanske skupine vezano za koncept jednadžbe kemijske reakcije statistički značajno bolje u odnosu na komparabilnu skupinu. Završni ispit znanja nije utvrdio statistički značajnu razliku u konceptualnom razumijevanju disocijacije kiselina, baza i soli te neutralizacije između komparabilne i tretmanske skupine. Pogrešna shvaćanja prepoznata u preliminarnom ispitu znanja dijelom su zadržana i nakon poučavanja, ali znatno manje kod učenika tretmanske skupine.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Draginja Mrvoš-Sermek (mentor)

Avatar Url Sanda Šimičić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šimičić, Sanda
UPORABA ČESTIČNOG CRTEŽA PRI ANALIZI, USVAJANJU, PROVJERI I UNAPREĐENJU KONCEPTUALNOG ZNANJA U POČETNOM POUČAVANJU KEMIJE, 2018., doktorska disertacija, PRIRODOSLOVNO-MATEMATIČKI FAKULTET, Split
Šimičić, S. (2018) 'UPORABA ČESTIČNOG CRTEŽA PRI ANALIZI, USVAJANJU, PROVJERI I UNAPREĐENJU KONCEPTUALNOG ZNANJA U POČETNOM POUČAVANJU KEMIJE', doktorska disertacija, PRIRODOSLOVNO-MATEMATIČKI FAKULTET, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}imi\v{c}i\'{c}, Sanda}, year = {2018}, pages = {202}, keywords = {\v{c}esti\v{c}ni crte\v{z}, jednad\v{z}ba kemijske reakcije, konceptualno razumijevanje, po\v{c}etno pou\v{c}avanje kemije, vodene otopine kiselina, baza i soli}, title = {UPORABA \v{C}ESTI\v{C}NOG CRTE\v{Z}A PRI ANALIZI, USVAJANJU, PROVJERI I UNAPRE\DJENJU KONCEPTUALNOG ZNANJA U PO\v{C}ETNOM POU\v{C}AVANJU KEMIJE}, keyword = {\v{c}esti\v{c}ni crte\v{z}, jednad\v{z}ba kemijske reakcije, konceptualno razumijevanje, po\v{c}etno pou\v{c}avanje kemije, vodene otopine kiselina, baza i soli}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}imi\v{c}i\'{c}, Sanda}, year = {2018}, pages = {202}, keywords = {aqueous solutions of acids, bases and salts, chemical equations, conceptual understanding, initial teaching chemistry, particulate drawings}, title = {USAGE OF PARTICULATE DRAWING IN ANALYSIS, LEARNING, TESTING AND IMPROVEMENT OF CONCEPTUAL KNOWLEDGE IN THE INITIAL CHEMISTRY TEACHING}, keyword = {aqueous solutions of acids, bases and salts, chemical equations, conceptual understanding, initial teaching chemistry, particulate drawings}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font