Pregled bibliografske jedinice broj: 934610
Konzumerizam i zaštita potrošača u Republici Hrvatskoj
Konzumerizam i zaštita potrošača u Republici Hrvatskoj, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Varaždin
CROSBI ID: 934610 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konzumerizam i zaštita potrošača u Republici
Hrvatskoj
(Consumerism and consumer protection in the Republic
of Croatia)
Autori
Dregarić, Janja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Varaždin
Datum
13.04
Godina
2018
Stranica
69
Mentor
Hunjet, Anica
Neposredni voditelj
Vuković, Dijana
Ključne riječi
konzumerizam ; ponašanje potrošača ; impulzivna kupovina ; teorija uzbuđenja ; zaštita potrošača ; Zakon o zaštiti potrošača
(consumerism ; consumer behavior ; impulsive buying ; theory excitement ; consumer protection ; the Consumer Protection Act)
Sažetak
Pojam konzumerizam svoje korijene vuče još iz 1920-tih godina, svoj vrhunac doživljava prije ekonomske krize u 2010-tima. Nakon Drugog svjetskog rata 1960-tih godina u SAD-u se javlja pokret konzumerizam kojeg su osnovale samoorganizacije potrošača i društvene grupe s ciljem zaštite potrošača i unapređenjem njihovih prava, poslije se razvio i u drugim zemljama. Danas se može nazvati „ovisnost novog doba“ jer ga marketinški stručnjaci koriste da u kupcima pobude želju za određenim proizvodom ili uslugom kroz reklame odnosno sve vrste medija. Razvoj i zastupljenost medija u današnjici utječe na ponašanje potrošača već od najranije životne dobi, najčešće negativno jer stvari dobivaju na vrijednosti dok sve drugo gubi svoju vrijednost ili je umanjuje. Najveće žrtve konzumerizma su pretežito djeca i umirovljenici, ali i sve ostale dobne skupine, stoga ih treba zaštiti kao potrošače. Čimbenici ponašanja potrošača mogu biti psihološki, osobni, situacijski i društveni, svi oni zajedno utječu na donošenje odluke potrošača o kupnji proizvoda/usluge. Postoje potrošači koji kupuju planirano i oni koji kupuju neplanirano. Kod planirane kupovine potrošač svjesno kupuje proizvod/uslugu, dok kod neplanirane kupovine najčešće odlučuje bez puno razmišljanja impulzivnom kupovinom iz zadovoljstva jer mu to pruža određenu vrstu uzbuđenja. Sve bi to bilo lakše da nismo svakodnevno izloženi medijima koji su neizbježni, preizraženi i ustrajni u ostvarivanju svojih ciljeva da potaknu potrošače na kupnju. U Republici Hrvatskoj potrošači se prvenstveno štite Zakonom o zaštiti potrošača. Ovim zakonom se štite od nepoštene i agresivne poslovne prakse i nelojane konkurencije kroz različite odredbe koje su u skladu s direktivama Europske unije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica