Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 934610

Konzumerizam i zaštita potrošača u Republici Hrvatskoj


Dregarić, Janja
Konzumerizam i zaštita potrošača u Republici Hrvatskoj, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Varaždin


CROSBI ID: 934610 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Konzumerizam i zaštita potrošača u Republici Hrvatskoj
(Consumerism and consumer protection in the Republic of Croatia)

Autori
Dregarić, Janja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za ekonomiju

Mjesto
Varaždin

Datum
13.04

Godina
2018

Stranica
69

Mentor
Hunjet, Anica

Neposredni voditelj
Vuković, Dijana

Ključne riječi
konzumerizam ; ponašanje potrošača ; impulzivna kupovina ; teorija uzbuđenja ; zaštita potrošača ; Zakon o zaštiti potrošača
(consumerism ; consumer behavior ; impulsive buying ; theory excitement ; consumer protection ; the Consumer Protection Act)

Sažetak
Pojam konzumerizam svoje korijene vuče još iz 1920-tih godina, svoj vrhunac doživljava prije ekonomske krize u 2010-tima. Nakon Drugog svjetskog rata 1960-tih godina u SAD-u se javlja pokret konzumerizam kojeg su osnovale samoorganizacije potrošača i društvene grupe s ciljem zaštite potrošača i unapređenjem njihovih prava, poslije se razvio i u drugim zemljama. Danas se može nazvati „ovisnost novog doba“ jer ga marketinški stručnjaci koriste da u kupcima pobude želju za određenim proizvodom ili uslugom kroz reklame odnosno sve vrste medija. Razvoj i zastupljenost medija u današnjici utječe na ponašanje potrošača već od najranije životne dobi, najčešće negativno jer stvari dobivaju na vrijednosti dok sve drugo gubi svoju vrijednost ili je umanjuje. Najveće žrtve konzumerizma su pretežito djeca i umirovljenici, ali i sve ostale dobne skupine, stoga ih treba zaštiti kao potrošače. Čimbenici ponašanja potrošača mogu biti psihološki, osobni, situacijski i društveni, svi oni zajedno utječu na donošenje odluke potrošača o kupnji proizvoda/usluge. Postoje potrošači koji kupuju planirano i oni koji kupuju neplanirano. Kod planirane kupovine potrošač svjesno kupuje proizvod/uslugu, dok kod neplanirane kupovine najčešće odlučuje bez puno razmišljanja impulzivnom kupovinom iz zadovoljstva jer mu to pruža određenu vrstu uzbuđenja. Sve bi to bilo lakše da nismo svakodnevno izloženi medijima koji su neizbježni, preizraženi i ustrajni u ostvarivanju svojih ciljeva da potaknu potrošače na kupnju. U Republici Hrvatskoj potrošači se prvenstveno štite Zakonom o zaštiti potrošača. Ovim zakonom se štite od nepoštene i agresivne poslovne prakse i nelojane konkurencije kroz različite odredbe koje su u skladu s direktivama Europske unije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica

Profili:

Avatar Url Dijana Vuković (mentor)

Avatar Url Anica Hunjet (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.unin.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Dregarić, Janja
Konzumerizam i zaštita potrošača u Republici Hrvatskoj, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Varaždin
Dregarić, J. (2018) 'Konzumerizam i zaštita potrošača u Republici Hrvatskoj', diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Varaždin.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dregari\'{c}, Janja}, year = {2018}, pages = {69}, keywords = {konzumerizam, pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a, impulzivna kupovina, teorija uzbu\djenja, za\v{s}tita potro\v{s}a\v{c}a, Zakon o za\v{s}titi potro\v{s}a\v{c}a}, title = {Konzumerizam i za\v{s}tita potro\v{s}a\v{c}a u Republici Hrvatskoj}, keyword = {konzumerizam, pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a, impulzivna kupovina, teorija uzbu\djenja, za\v{s}tita potro\v{s}a\v{c}a, Zakon o za\v{s}titi potro\v{s}a\v{c}a}, publisherplace = {Vara\v{z}din} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dregari\'{c}, Janja}, year = {2018}, pages = {69}, keywords = {consumerism, consumer behavior, impulsive buying, theory excitement, consumer protection, the Consumer Protection Act}, title = {Consumerism and consumer protection in the Republic of Croatia}, keyword = {consumerism, consumer behavior, impulsive buying, theory excitement, consumer protection, the Consumer Protection Act}, publisherplace = {Vara\v{z}din} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font