Pregled bibliografske jedinice broj: 934609
Utjecaj hi-tech tehnologije na ponašanje turista u odabranoj turističkoj destinaciji
Utjecaj hi-tech tehnologije na ponašanje turista u odabranoj turističkoj destinaciji, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Varaždin
CROSBI ID: 934609 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj hi-tech tehnologije na ponašanje turista u
odabranoj turističkoj destinaciji
(Influence of hi-tech technology on the behavior of
tourists in the chosen tourist destination)
Autori
Dedić, Alen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Varaždin
Datum
13.04
Godina
2018
Stranica
103
Mentor
Hunjet, Anica
Neposredni voditelj
Vuković, Dijana
Ključne riječi
ponašanje potrošača ; tehnologija ; turizam ; održivi turizam ; obilježja turizma ; turistička destinacija ; menadžment turističke destinacije ; novi trendovi u turizmu
(consumer behavior ; technology ; tourism ; sustainable tourism ; tourist destination ; tourism destination management ; new trends in tourism)
Sažetak
U ovom diplomskom radu polazi se od osnovnog pojma turizma i njegovog značenja u sadašnjosti. Koje promjene su se dogodile na turističkom tržištu, koje vrsta turizma postoje, što obilježava turizam i koliko turizam utječe na ekosustave destinacija odnosno lokalnih zajednica. Nakon objašnjenog značenja pojma turizam slijedi razrada pojma turističke destinacije. Polazna točka za turističku destinaciju su osnovni pojmovi i karakteristike koje obilježavaju turističku destinaciju. Opisani su elementi turističke destinacije i napravljena je diferencijacija koja pomaže predočiti što jedna turistička destinacija mora imati odnosno što ju čini destinacijom. Uspjeh turističke destinacije ovisi o velikom broju faktora, a u ovome diplomskom radu navedeni su faktori koji služe za ostvarivanje konkurentske prednosti. Da bi se konkurentska prednost ostvarila potrebno je vodstvo stručnog menadžmenta koji će imati velike uloge i zadaće u ostvarivanju istoga. U ovom radu primijetiti će se da dionici turističke destinacije nisu samo potrošač i ponuditelj nego da je taj lanac involviranih puno opsežniji. Dionici su svi subjekti, pojedinci koji sudjeluju na turističkom tržištu ili destinaciji. Uz ponuditelje tu se nalaze i njihovi dobavljači, investitori, savjetnici i drugi. Da bi se postigao uspjeh na turističkom tržištu potrebno je poznavanje ponašanja potrošača. U ovome radu razlučiti će se vrijednost za potrošača, koliko zadovoljstvo ima utjecaja na buduće kupnje, koje su metode za stvaranje osjećaja zadovoljstva kod potrošača i koji su motivi potrošača za odlazak u turističku destinaciju. Među novim trendovima u turizmu spominje se i utjecaj hi – tech platformi na ponašanje potrošača. Ovaj rad sadrži poslovnu ideju i njenu razradu. Tehnologija i platforme su najbolji distribucijski kanali i kao takvi imaju veliki utjecaj na turizam i potrošače. U zadnjem dijelu rada provedeno je istraživanje na 200 ispitanika, a cilj istraživanja je uvidjeti koliki utjecaj tehnologija ima na turiste i kojim kanalima dolaze do spoznaje o turističkim destinacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica