Pregled bibliografske jedinice broj: 934416
Primjena marketinškog koncepta u institucijama cjeloživotnog obrazovanja – teorijska razmatranja
Primjena marketinškog koncepta u institucijama cjeloživotnog obrazovanja – teorijska razmatranja // Andragoški glasnik, 12 (2008), 1; 29-44 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 934416 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena marketinškog koncepta u institucijama cjeloživotnog obrazovanja – teorijska razmatranja
(Applying of a marketing concept in lifelong learning institutions - A theoretical analysis)
Autori
Mihanović, Zoran
Izvornik
Andragoški glasnik (1331-3134) 12
(2008), 1;
29-44
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
marketinška koncepcija ; neprofitni sektor ; obrazovanje ; cjeloživotno obrazovanje
(marketing concept ; non-profit sector ; education ; lifelong learning)
Sažetak
Prepoznavanje važnosti koju neprofitni sektor ima u suvremenom društvu tijekom posljednjih desetljeća poklapa se sa saznanjima o univerzalnoj primjenjivosti marketinških principa. Međutim, kako u teorijskom tako i u praktičnom smislu, primjetan je nedostatak radova s područja marketinškog upravljanja u području obrazovanja općenito, pa tako i u cjeloživotnom obrazovanju, bez obzira ubrajaju li se akteri primjene marketinga u obrazovanju u profitni ili, pak, neprofitni sektor. Obrazovna djelatnost može se smjestiti u kontekst modela višebrojne/ih klijentele/subjekata/dionika u kojem institucije cjeloživotnog obrazovanja svoje djelovanje usmjeravaju prema većem broju ciljnih skupina (javnosti), negoli prema "ekskluzivnom" pojedincu/skupinama – ciljnom tržištu profitno orijentirane organizacije. Time se postavlja pitanje mogućnosti i načina provedbe marketinške koncepcije u obrazovnim institucijama u ovom slučaju u institucijama cjeloživotnog obrazovanja. Posebnosti obrazovnog sektora te odnosi koje institucije cjeloživotnog obrazovanja uspostavljaju s vanjskim subjektima o kojima ovise, ukazuju na potrebu prilagođavanja marketinga u tim institucijama. U radu su izloženi teorijski koncepti marketinške koncepcije u profitnom i neprofitnom sektoru, s posebnim naglaskom na specifičnosti primjene u obrazovanju općenito i cjeloživotnom obrazovanju. Analizirani su i čimbenici koji utječu na provedbu marketinške koncepcije u obrazovnim institucijama.
Izvorni jezik
Hrvatski