Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 934402

Marketinške aktivnosti institucija obrazovanja odraslih usmjerene prema ključnim individualnim dionicima


Mihanović, Zoran
Marketinške aktivnosti institucija obrazovanja odraslih usmjerene prema ključnim individualnim dionicima // Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj / Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 49-70 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 934402 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Marketinške aktivnosti institucija obrazovanja odraslih usmjerene prema ključnim individualnim dionicima
(Marketing activities of adult education institutions directed towards key individual stakeholders)

Autori
Mihanović, Zoran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj / Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016, 49-70

ISBN
978-953-352-003-2

Skup
Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 21.01.2016. - 22.01.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
institucije obrazovanja odraslih, marketinška koncepcija, marketinški usmjereni bihevioristički pristup, višebrojni dionici, Hrvatska
(Adult Education Institutions, Marketing Concept, Marketing oriented behavioral approach, Multiple stakeholders, Croatia)

Sažetak
Jedna od važnih karakteristika hrvatskoga tržišta rada je relativno slaba poveznica između rezultata obrazovanja i potreba tržišta. Školovanjem, osposobljavanjem i usavršavanjem za potrebe tržišta mogao bi se uvelike ublažiti problem nezaposlenosti. Potrebno je potaknuti potražnju za obrazovanjem, a isto tako i ponudu, posebno za one kojima je obrazovanje i usavršavanje do sada donijelo najmanje koristi. Kako bi se obrazovanje proširilo i ukupno bilo isplativa investicija, mora se povećati sudjelovanje u daljnjem obrazovanju, posebice u ciljnim skupinama koje s tim nisu dovoljno upoznate, te ojačati marketing. Kao politički i ekonomski imperativ, promocija aktivnosti cjeloživotnoga učenja i obrazovanja odraslih treba biti jasan cilj javne politike. Isto tako, potrebno je u institucijama za obrazovanje odraslih koje su dio cjeloživotnog procesa kontinuirano promovirati obrazovanje, a pogotovo kako bi se motiviralo ciljne skupine za daljnjim obrazovanjem. Primjena marketinga u obrazovanju odraslih je ograničena. Nedovoljno se primjenjuju marketinški principi i strategije. Postoji striktno samo prodajna uloga vezana za upise, a dugoročne strategije su slabo razvijene. Potražnja za obrazovanjem i priznatim kvalifikacijama (kako polaznika tako i njihovih nastavnika) te brojni dionici i kompleksni odnosi u procesu obrazovanja zahtijevaju razvoj obrazovnih institucija (bez obzira o kojima je riječ) koje će znati pratiti potrebe obrazovnog tržišta te učinkovito upravljati svojim mnogim dionicima, tj. koje će ugraditi prilagođene marketinške principe u svoje djelovanje/poslovanje. Uzevši u obzir specifičnosti Hrvatske te specifičnosti i tradiciju hrvatskoga obrazovnog sustava, primjenom marketinških principa moguće je učinkovitije upravljati dionicima s kojima obrazovne institucije uspostavljaju kompleksne odnose. Moguće je podignuti performanse institucija obrazovanja odraslih te stvoriti učinkovit i prepoznatljiv obrazovni sustav koji bi bio jedan od čimbenika hrvatskoga identiteta. Ispunjavanje obrazovnih ciljeva općenito, pa time i ciljeva obrazovanja odraslih, koje uspostavlja kompleksne odnose s većim brojem dionika, mogu se unaprijediti prepoznavanjem važnosti i orijentacije upravo prema individualnim dionicima. Temeljni cilj ovog rada bio je istraživanje identificiranih individualnih dionika obrazovanja odraslih te njihova povezanost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Zoran Mihanović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mihanović, Zoran
Marketinške aktivnosti institucija obrazovanja odraslih usmjerene prema ključnim individualnim dionicima // Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj / Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 49-70 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Mihanović, Z. (2016) Marketinške aktivnosti institucija obrazovanja odraslih usmjerene prema ključnim individualnim dionicima. U: Brčić Kuljiš, M. & Koludrović, M. (ur.)Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj.
@article{article, author = {Mihanovi\'{c}, Zoran}, year = {2016}, pages = {49-70}, keywords = {institucije obrazovanja odraslih, marketin\v{s}ka koncepcija, marketin\v{s}ki usmjereni bihevioristi\v{c}ki pristup, vi\v{s}ebrojni dionici, Hrvatska}, isbn = {978-953-352-003-2}, title = {Marketin\v{s}ke aktivnosti institucija obrazovanja odraslih usmjerene prema klju\v{c}nim individualnim dionicima}, keyword = {institucije obrazovanja odraslih, marketin\v{s}ka koncepcija, marketin\v{s}ki usmjereni bihevioristi\v{c}ki pristup, vi\v{s}ebrojni dionici, Hrvatska}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mihanovi\'{c}, Zoran}, year = {2016}, pages = {49-70}, keywords = {Adult Education Institutions, Marketing Concept, Marketing oriented behavioral approach, Multiple stakeholders, Croatia}, isbn = {978-953-352-003-2}, title = {Marketing activities of adult education institutions directed towards key individual stakeholders}, keyword = {Adult Education Institutions, Marketing Concept, Marketing oriented behavioral approach, Multiple stakeholders, Croatia}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font