Pregled bibliografske jedinice broj: 934166
Može li recesija biti šansa hrvatskom turizmu
Može li recesija biti šansa hrvatskom turizmu // ICTE 2010. International conference on tourism and environment Sarajevo, 04-05 Mart / Lučić, Blagota (ur.).
Sarajevo: IUPNB, 2010. str. 179-194 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso))
CROSBI ID: 934166 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Može li recesija biti šansa hrvatskom turizmu
(Can the recession be a chance for Croatian tourism)
Autori
Tolušić, Zdravko ; Garača, Neven ; Blažević, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
ICTE 2010. International conference on tourism and environment Sarajevo, 04-05 Mart
/ Lučić, Blagota - Sarajevo : IUPNB, 2010, 179-194
ISBN
978-9958-9038-2-3
Skup
ICTE 2010, International conference on tourism and environment Sarajevo, 04-05 mart
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 04.03.2010. - 05.03.2010
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
recesija, turizam u Republici Hrvatskoj, strategija, razvoj
(recesion, tourism in Croatia, strategy, development)
Sažetak
Recesija u globalnim okvirima dovodi do povremenih usporavanja u privrednim aktivnostima, a praćena je istovremenim pogoršanjima opće ekonomske klime, stoga radikalno mijenja tržišta i uobičajene strategije poslovanja. Kao mala ekonomija integrirana u globalizirane gospodarske tokove Republika Hrvatska je od druge polovice 2008. godine počela osjećati posljedice globalne ekonomske krize. Zabilježen je značajan porast nezaposlenosti popraćen sniženjem razina plaća, što kod potrošača izaziva osjećaj nesigurnosti te promjene u ponašanju i potrošnji, koje imaju utjecaj na razvoj turizma. Godina 2009.je započela predviđanjima o padu fizičkih pokazatelja u turističkim dolascima i noćenjima u Republici Hrvatskoj od 25%, što bi značilo 2 milijarde eura manje prihoda i oko 20% manje zaposlenih u ovom sektoru. No, 2009. u Hrvatsku dolazi 10, 6 milijuna turista, što je pad od 3%, od čega je 9, 2 milijuna stranih turista (pad od 1%). Temeljem zadnjih objavljenih podataka Svjetske turističke organizacije rezultati međunarodnih turističkih dolazaka pokazuju kako je Hrvatska na drugom mjestu, sa porastom od 1, 91% (2007.), 1, 92% (2008.) di 2, 07% 2009. godine na uštrb drugih država. Stoga se s opravdanjem pitamo: Kakva je strategija korištena, te može li recesija biti šansa hrvatskom turizmu?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Virovitici