Pregled bibliografske jedinice broj: 934024
Ovladanost trajnim kartografskim znanjima i vještinama gimnazijalaca nakon osnovne škole
Ovladanost trajnim kartografskim znanjima i vještinama gimnazijalaca nakon osnovne škole // Kartografija i geoinformacije : časopis Hrvatskoga kartografskog društva, 12 (2013), 19; 86-102 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 934024 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ovladanost trajnim kartografskim znanjima i vještinama gimnazijalaca nakon osnovne škole
(Mastery of Long-Term Cartographic Knowledge and Skills of New Entry Secondary Level Pupils)
Autori
Hrvoje Grofelnik ; Igor Pap
Izvornik
Kartografija i geoinformacije : časopis Hrvatskoga kartografskog društva (1333-896X) 12
(2013), 19;
86-102
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
kartografija ; znanja ; vještine ; gimnazija ; osnovna škola
(cartography ; knowledge ; skills ; secondary (high) school ; elementary school)
Sažetak
U radu je prikazano istraživanje inicijalnog vrednovanja učeničkih znanja i vještina iz kartografije na početku gimnazijskog obrazovanja. Cilj istraživanja bio je parcijalno utvrđivanje trajnih kartografskih znanja i vještina nakon osnovnoškolske razine obrazovanja. Osnovna hipoteza rada koja je provjeravana provedbom istraživanja proizlazi iz višegodišnjeg iskustva u praktičnom radu autora te glasi da je razina znanja i vještina učenika na početku gimnazijskog obrazovanja iz područja kartografije nedovoljna i otežava normalnu dinamiku savladavanja nastavnih sadržaja iz područja kartografije. U analizi rezultata istraživanja sumativno je utvrđena razina ovladanosti osnovnim kartografskim znanjima i vještinama. Diferencijalno su uspoređena postignuća razrednih odjela po smjerovima međusobno, provedena je kvantitativna analiza rezultata prema područjima testiranih znanja i vještina te pojedinačno po izdvojenim ispitnim zadacima. Osnovni rezultati testiranja načelno su potvrdili početne hipoteze autora te su pokazali zamjetne razlike u međusobno izdvojenim i uspoređivanim školama i smjerovima. Prosječna točnost riješenosti testa svih testiranih učenika iznosi 31, 6%. Riješenost zadataka kojima su se provjeravala znanja iz kartografije iznosi 66, 0%, dok udio točno riješenih zadataka iz područja kartografskih vještina iznosi 25, 2%. Nužno je napomenuti da je obuhvat znanja i vještina testiranih u istraživanju bio vrlo uzak u odnosu na ukupnost geografskih sadržaja iz Nastavnog plana i programa geografije za osnovnu školu.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Geodezija, Geografija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Profili:
Hrvoje Grofelnik
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Scopus
- Bibliographia Cartographica
- Directory of Open Access journals
- Academic Search Complete
- GEOPHOKA