Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 933914

Preferencije potrošača i važnost intrinzičnih i ekstrinzičnih obilježja čipsa od jabuke


Mesić, Željka; Hunjak, Velimir; Tomić, Marina
Preferencije potrošača i važnost intrinzičnih i ekstrinzičnih obilježja čipsa od jabuke // Hrvatski časopis za prehrambenu tehnologiju, biotehnologiju i nutricionizam, 12 (2017), 3-4; 120-125 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 933914 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Preferencije potrošača i važnost intrinzičnih i ekstrinzičnih obilježja čipsa od jabuke
(Consumer preferences and the importance of intrinsic and extrinsic apple chips characteristics)

Autori
Mesić, Željka ; Hunjak, Velimir ; Tomić, Marina

Izvornik
Hrvatski časopis za prehrambenu tehnologiju, biotehnologiju i nutricionizam (1847-7461) 12 (2017), 3-4; 120-125

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
čips od jabuke, potrošači, intrinzična obilježja, ekstrinzična obilježja, stavovi
(Apple chips, Consumer, Intrinsic characteristics, Extrinsic characteristics, Attitudes)

Sažetak
Cilj istraživanja je utvrditi, za potrošače relevantna intrinzična i ekstrinzična obilježja čipsa od jabuke, stavove potrošača o tom proizvodu, te utvrditi potrošačke preferencije i njihovo ponašanje u kupnji i potrošnji čipsa od jabuke. Anketno istraživanje je provedeno na uzorku od 100 potrošača čipsa od jabuke na području Grada Zagreba. Najviše ispitanika kupuje čips od jabuke barem jednom mjesečno i to najčešće u drogerijama i supermarketima. Čips od jabuke se najčešće konzumira nekoliko puta mjesečno, uglavnom kod kuće i na poslu. Više od polovice ispitanih potrošača je izjavilo da čips od jabuke jede kao međuobrok, dok oko petina ispitanika čips jede kada su gladni ili kada im je dosadno. Osnovni motivi za kupnju čipsa od jabuka su zdravstveni aspekt, dobar okus te interes za isprobavanjem novih proizvoda. Ispitani potrošači smatraju intrinzična, odnosno senzorička svojstva čipsa od jabuke važnijima u odnosu na ekstrinzična obilježja. Od intrinzičnih obilježja najvažniji su im okus, miris, izgled i boja, dok od ekstrinzičnih obilježja potrošači najveću pažnju pridaju cijeni, preporuci i marki proizvoda. Ispitanici višeg stupnja obrazovanja smatraju važnijima prodajno mjesto, marku/brend i miris čipsa od jabuke dok ispitanici nižeg stupnja obrazovanja veću važnost pridaju veličini pakiranja čipsa od jabuke. Rezultati istraživanja mogu pomoći proizvođačima čipsa od jabuke, kao i nutritivno vrjednijih grickalica pri izradi komunikacijskih strategija za poboljšanje prodaje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Željka Mesić (autor)

Avatar Url Marina Tomić Maksan (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Mesić, Željka; Hunjak, Velimir; Tomić, Marina
Preferencije potrošača i važnost intrinzičnih i ekstrinzičnih obilježja čipsa od jabuke // Hrvatski časopis za prehrambenu tehnologiju, biotehnologiju i nutricionizam, 12 (2017), 3-4; 120-125 (recenziran, članak, znanstveni)
Mesić, Ž., Hunjak, V. & Tomić, M. (2017) Preferencije potrošača i važnost intrinzičnih i ekstrinzičnih obilježja čipsa od jabuke. Hrvatski časopis za prehrambenu tehnologiju, biotehnologiju i nutricionizam, 12 (3-4), 120-125.
@article{article, author = {Mesi\'{c}, \v{Z}eljka and Hunjak, Velimir and Tomi\'{c}, Marina}, year = {2017}, pages = {120-125}, keywords = {\v{c}ips od jabuke, potro\v{s}a\v{c}i, intrinzi\v{c}na obilje\v{z}ja, ekstrinzi\v{c}na obilje\v{z}ja, stavovi}, journal = {Hrvatski \v{c}asopis za prehrambenu tehnologiju, biotehnologiju i nutricionizam}, volume = {12}, number = {3-4}, issn = {1847-7461}, title = {Preferencije potro\v{s}a\v{c}a i va\v{z}nost intrinzi\v{c}nih i ekstrinzi\v{c}nih obilje\v{z}ja \v{c}ipsa od jabuke}, keyword = {\v{c}ips od jabuke, potro\v{s}a\v{c}i, intrinzi\v{c}na obilje\v{z}ja, ekstrinzi\v{c}na obilje\v{z}ja, stavovi} }
@article{article, author = {Mesi\'{c}, \v{Z}eljka and Hunjak, Velimir and Tomi\'{c}, Marina}, year = {2017}, pages = {120-125}, keywords = {Apple chips, Consumer, Intrinsic characteristics, Extrinsic characteristics, Attitudes}, journal = {Hrvatski \v{c}asopis za prehrambenu tehnologiju, biotehnologiju i nutricionizam}, volume = {12}, number = {3-4}, issn = {1847-7461}, title = {Consumer preferences and the importance of intrinsic and extrinsic apple chips characteristics}, keyword = {Apple chips, Consumer, Intrinsic characteristics, Extrinsic characteristics, Attitudes} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • CAB Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font