Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 933839

Obilježja profesionalnog sagorijevanja na poslu nastavnika medicinske škole


Čanađija, Ana
Obilježja profesionalnog sagorijevanja na poslu nastavnika medicinske škole, 2017., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 933839 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obilježja profesionalnog sagorijevanja na poslu nastavnika medicinske škole
(Features of professional burn-out at work of nursing school teachers)

Autori
Čanađija, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Medicinski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
01.12

Godina
2017

Stranica
42

Mentor
Topolovčan, Tomislav

Ključne riječi
nastavnici, profesionalno sagorijevanje, emocionalna iscrpljenost, depersonalizacija, osobno postignuće, stres
(teachers, professional burnout, emotional exhaustion, depersonalization, personal achievement, stress)

Sažetak
Cilj: Utvrditi obilježja profesionalnog sagorijevanja na poslu nastavnika Medicinske škole, te utvditi postoji li razlika s obzirom na spol, radni staž u školi, razredništvo i prebivalište. Ispitanici i metode: Istraživanje je provedeno kao presječna studija. U istraživanje je uključeno 113 nastavnika Medicinske, Turističko-ugostiteljske i prehrambene škole, Komercijalne i trgovačke škole i Ekonomske i birotehničke škole u Bjelovaru. Kao instrument za prikupljanje korišten je anonimni upitnik. Upitnik se u prvom dijelu sastoji od šest zatvorenih pitanja koja se odnose na demografske podatke, a to su: dob, spol, prebivalište, ukupan radni staž u školi, razredništvo i škola u kojoj ispitanik radi. Za procjenu sindroma profesionalnog sagorijevanja korišten je preuzeti i modificirani upitnik, Skala profesionalnog sagorijevanja. Ukupan broj čestica u skali profesionalnog sagorijevanja je 22. Tvrdnje su vrednovane na Likertovoj ljestvici koja se sastoji od sedam stupnjeva intenziteta. Rezultati: Pokazano je da ne postoji značajna razlika s obzirom na dob, radni staž, razredništvo i prebivalište ispitanika te da ne doživljavaju profesionalno sagorijevanje na poslu. Najjača povezanost javlja se između emocionalne iscrpljenosti i osobnog postignuća te depersonalizacije i osobnog postignuća. Povezanost je nešto slabija, ali značajna, između emocionalne iscrpljenosti i depersonalizacije ispitanika. Zaključak: Rezultati ovog istraživanja upućuju na poduzimanje preventivnih mjera, kao i na daljnje istraživanje drugih prediktora sindroma profesionalnog sagorijevanja kod nastavnika na još većem broju ispitanika.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Tomislav Topolovčan (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Čanađija, Ana
Obilježja profesionalnog sagorijevanja na poslu nastavnika medicinske škole, 2017., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Osijek
Čanađija, A. (2017) 'Obilježja profesionalnog sagorijevanja na poslu nastavnika medicinske škole', diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}ana\djija, Ana}, year = {2017}, pages = {42}, keywords = {nastavnici, profesionalno sagorijevanje, emocionalna iscrpljenost, depersonalizacija, osobno postignu\'{c}e, stres}, title = {Obilje\v{z}ja profesionalnog sagorijevanja na poslu nastavnika medicinske \v{s}kole}, keyword = {nastavnici, profesionalno sagorijevanje, emocionalna iscrpljenost, depersonalizacija, osobno postignu\'{c}e, stres}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}ana\djija, Ana}, year = {2017}, pages = {42}, keywords = {teachers, professional burnout, emotional exhaustion, depersonalization, personal achievement, stress}, title = {Features of professional burn-out at work of nursing school teachers}, keyword = {teachers, professional burnout, emotional exhaustion, depersonalization, personal achievement, stress}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font