Pregled bibliografske jedinice broj: 933657
Stavovi učenika i učitelja o primjeni nastavnih medija u nastavi Glazbene kulture
Stavovi učenika i učitelja o primjeni nastavnih medija u nastavi Glazbene kulture // Pregled (Sarajevo), 58 (2017), 3; 75-99 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 933657 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učenika i učitelja o primjeni nastavnih
medija u nastavi Glazbene kulture
(Students' and teachers' attitudes towards
application of teaching media in music lessons)
Autori
Dobrota, Snježana ; Novosel, Darko
Izvornik
Pregled (Sarajevo) (0032-7271) 58
(2017), 3;
75-99
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastava glazbe ; nastavni mediji ; udžbenik ; stavovi
(music lessons ; teaching media ; textbook ; attitudes)
Sažetak
U radu su istraženi stavovi učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole i učitelja Glazbene kulture o primjeni nastavnih medija u nastavi glazbe. U okviru istraživanja primijenjen je Upitnik za ispitivanje korištenja nastavnih medija za učenike (N=429) i Upitnik za ispitivanje korištenja nastavnih medija za učitelje (N=215). U istraživanju stavova učenika korištene su tri varijable: dob, spol i samoprocjena glazbene darovitosti. Rezultati potvrđuju kako učenice, u odnosu na učenike, imaju viši stupanj samoprocjene glazbene darovitosti te češće sudjeluju u glazbenim aktivnostima izvan obvezne nastave glazbe. Nadalje, učenice u odnosu na učenike češće koriste računalo za potrebe nastave glazbe i pokazuju veći interes prema upoznavanju glazbenih računalnih programa. Učenici generalno rijetko koriste udžbenik Glazbene kulture, ali smatraju potrebnim uvođenje računala u nastavi glazbe. Od svih nastavnih medija, učitelji najčešće koriste glazbalo i udžbenik. Većina učitelja smatra potrebnom poduku iz glazbenih računalnih programa, iako učitelji s kraćim radnim iskustvom sebe procjenjuju informatički pismenijima. Učitelji poznaju barem jedan glazbeni računalni program, upotrebljavaju internet tijekom pripremanja nastave, a gotovo svi smatraju da uporaba računala poboljšava kvalitetu nastave glazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija