Pregled bibliografske jedinice broj: 933489
Folklorni ples kao oblik edukacije plesača suvremenog plesa
Folklorni ples kao oblik edukacije plesača suvremenog plesa // Hrvatska folklorna i etnografska baština u svijetlu dubrovačke, svjetske i turističke sadašnjosti, FEB 2011., Zbornik radova / Muhoberac, Mira (ur.).
Dubrovnik: Folklorni ansambl Linđo, 2012. str. 103-108 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 933489 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Folklorni ples kao oblik edukacije plesača
suvremenog plesa
(Folk dance as a form of educatig dancers of
contemporary dance)
Autori
Vučić, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Hrvatska folklorna i etnografska baština u svijetlu dubrovačke, svjetske i turističke sadašnjosti, FEB 2011., Zbornik radova
/ Muhoberac, Mira - Dubrovnik : Folklorni ansambl Linđo, 2012, 103-108
ISBN
978-953-56971-2-1
Skup
Međunarodni znanstveni interdisciplinarni simpozij Hrvatska folklorna i etnografska baština u svijetlu dubrovačke, svjetske i turističke sadašnjosti, FEB 2011.
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 11.11.2011. - 13.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
folklorni ples ; nacionalni identitet ; plesna edukacija ; plesni pedagozi ; narodna umjetnost
(folk dance ; national identity ; dance education ; dance teachers ; folk art)
Sažetak
U današnje vrijeme sve većega i jačega utjecaja multikulturalnosti, dovodi se u pitanje identitet pojedinca, a time i čitavoga naroda. Prodor globalizacije stvorio je mišljenje kako su folklor i njegovo prakticiranje svojstveni uglavnom manje obrazovanim i konzervativnijim slojevima ljudi. Zato danas postoji česta sklonost narodnu umjetnost, koja se stvarala i formirala stoljećima, promatrati kao nešto što izumire i što bi trebalo prepustiti zaboravu, a ne kao nešto za nacionalni identitet zaista važno i nešto što se razvija i živi i treba očuvati pod svaku cijenu. Hrvatska po svom bogatom folkloru i folklornoj tradiciji, uz koju se veže mnoštvo običaja, pripada samom vrhu svjetske narodne baštine. Upravo zbog toga što se u nas folklor kao vrijednost još uvijek dovoljno ne cijeni, nužno je stalno motivirati i educirati mlade ljude da se uključe u proučavanje folklornih sadržaja i pružiti im mogućnost upoznavanja s njima. Poseban prinos u tome imaju plesači. Oni su nositelji budućnosti nacionalne baštine ; jer, nakon što završe plesnu edukaciju, očekuje se da budu pokretači i odgovorni promicatelji plesne kulture u okruženjima gdje će živjeti i raditi. Predmet Narodni plesovi sastavni je dio programa izobrazbe plesača Škole suvremenog plesa Ane Maletić u Zagrebu. Iako tamošnji učenici, budući plesni voditelji, samo u drugom razredu srednje škole pohađaju nastavu narodnih plesova, tijekom nje dobivaju sve osnovne i ključne informacije te edukaciju iz motoričkih struktura kretanja, koja im kasnije u njihovu profesionalnom životu može poslužiti i kao inspiracija za umjetničku kreativnost. Plesni pedagozi širom svijeta trebaju biti ti koji će svojim znanjem i radom ulagati više i imati značajniju ulogu u podizanju svijesti o folklornom plesnom izričaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija, Etnologija i antropologija, Plesna umjetnost i umjetnost pokreta
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin
Profili:
Damir Vučić
(autor)