Pregled bibliografske jedinice broj: 933285
Analiza i evaluacija srednjoškolskih udžbenika engleskoga kao stanog jezika
Analiza i evaluacija srednjoškolskih udžbenika engleskoga kao stanog jezika // Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika, 46 (2017), 1-2; 64-84 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, ostalo)
CROSBI ID: 933285 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza i evaluacija srednjoškolskih udžbenika engleskoga kao stanog jezika
(An analysis and evaluation of EFL high school textbooks)
Autori
Marjančić, Stana ; Martinović, Anna
Izvornik
Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika (0351-0840) 46
(2017), 1-2;
64-84
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, ostalo
Ključne riječi
nastavni materijali za učenje jezika ; analiza udžbenika ; publikacija ; dizajn
(Language teaching materials ; textbook analysis ; publication ; design)
Sažetak
Evaluacija udžbenika postala je važan dio nastavničke prakse. Ovaj rad bavi se analizom, na mikro i makro razini, i evaluacijom četiriju srednjoškolskih udžbenika engleskog jezika: Log On, Matrix, Opportunities i New Headway, te njihovom usporedbom. Pritom je korišten prilagođeni predložak autora Littlejohna (2011). Udžbenici su analizirani na razini publikacije i dizajna. Kod analize publikacije, tj, fizičkog izgleda udžbenika, svojstva koja se izdvajaju kao važna uključuju upotrebu boja, veličine i izgleda slova i slika te cjelokupnu organizaciju udžbenika. Analiza dizajna ukazuje na to da bi se pažnja trebala pridavati mjeri u kojoj su zastupljene sve jezične vještine i gramatika, kao i tome koliko često se od učenika zahtjevaju pisani i usmeni odgovori. Usporedba analiziranih udžbenika pokazala je da su ovi elementi učenja jezika, kao i integracija jezičnih vještina, zastupljeni u svim udžbenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija