Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 933189

Korištenje i stavovi nastavnika o igrifikaciji u osnovnim i srednjim školama


Plantak Vukovac, Dijana; Škara, Maja; Hajdin, Goran
Korištenje i stavovi nastavnika o igrifikaciji u osnovnim i srednjim školama // Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, 6 (2018), 1; 181-196 doi:10.31784/zvr.6.1.14 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 933189 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Korištenje i stavovi nastavnika o igrifikaciji u osnovnim i srednjim školama
(Teachers' usage and attitudes towards gamification in primary and secondary schools)

Autori
Plantak Vukovac, Dijana ; Škara, Maja ; Hajdin, Goran

Izvornik
Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka (1848-1299) 6 (2018), 1; 181-196

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
igrifikacija ; učitelji ; osnovna škola ; srednja škola ; anketa
(gamification ; teachers ; primary school ; secondary school ; survey)

Sažetak
Tijekom posljednjih nekoliko godina koncept igrifikacije je, zbog svog utjecaja na motivaciju i angažman učenika, privukao veliku pažnju znanstvenika i učitelja. Ovaj obrazovni pristup, koji uključuje mehanike igara koje se primjenjuju u nastavnom radu, uglavnom je istražen u kontekstu visokog obrazovanja dok su istraživanja povezana s nižim razinama obrazovanja rijetka. U ovom radu prikazani su rezultati anketnog istraživanja provedenog među 124 učitelja iz tri osnovne i dvije srednje škole u Hrvatskoj. Učitelji su ispitivani o korištenju igrifikacije u svom nastavnom radu kao i o stavovima prema igrifikaciji općenito. Rezultati istraživanja daju uvid u profile učitelja koji koriste ili ne koriste igrifikaciju u realizaciji nastave, te identificiraju mehanike i aplikacije koje se koriste. Prikazana su mišljenja učitelja o tome koji su razlozi za (ne)uvođenje igrifikacije u nastavu. Prema rezultatima istraživanja moguće je zaključiti kako je manje od polovine ispitanika upoznato s konceptom igrifikacije, te ga primjenjuje u svom radu. Rezultati istraživanja pokazuju da se većina učitelja upoznala s konceptom igrifikacije na osobnu inicijativu. Bodovi, zadaci i priče su mehanike igrifikacije koje ispitanici najčešće primjenjuju u svom radu. Predmeti u kojima ispitanici najčešće koriste igrifikaciju su matematika, hrvatski jezik te strani jezici. Također, ispitanici se u visokom postotku slažu s učincima i utjecajima igrifikacije na motivaciju te angažman učenika, koji predstavljaju prednosti igrifikacije. Kao razloge za nekorištenje igrifikacije ispitanici navode nedostatak vremena i formalne razloge, dok kao razloge za korištenjem igrifikacije navode povećanje motivacije i angažmana učenika što je zapravo i cilj koncepta igrifikacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin

Profili:

Avatar Url Goran Hajdin (autor)

Avatar Url Dijana Plantak Vukovac (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Plantak Vukovac, Dijana; Škara, Maja; Hajdin, Goran
Korištenje i stavovi nastavnika o igrifikaciji u osnovnim i srednjim školama // Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, 6 (2018), 1; 181-196 doi:10.31784/zvr.6.1.14 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Plantak Vukovac, D., Škara, M. & Hajdin, G. (2018) Korištenje i stavovi nastavnika o igrifikaciji u osnovnim i srednjim školama. Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, 6 (1), 181-196 doi:10.31784/zvr.6.1.14.
@article{article, author = {Plantak Vukovac, Dijana and \v{S}kara, Maja and Hajdin, Goran}, year = {2018}, pages = {181-196}, DOI = {10.31784/zvr.6.1.14}, keywords = {igrifikacija, u\v{c}itelji, osnovna \v{s}kola, srednja \v{s}kola, anketa}, journal = {Zbornik Veleu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka}, doi = {10.31784/zvr.6.1.14}, volume = {6}, number = {1}, issn = {1848-1299}, title = {Kori\v{s}tenje i stavovi nastavnika o igrifikaciji u osnovnim i srednjim \v{s}kolama}, keyword = {igrifikacija, u\v{c}itelji, osnovna \v{s}kola, srednja \v{s}kola, anketa} }
@article{article, author = {Plantak Vukovac, Dijana and \v{S}kara, Maja and Hajdin, Goran}, year = {2018}, pages = {181-196}, DOI = {10.31784/zvr.6.1.14}, keywords = {gamification, teachers, primary school, secondary school, survey}, journal = {Zbornik Veleu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka}, doi = {10.31784/zvr.6.1.14}, volume = {6}, number = {1}, issn = {1848-1299}, title = {Teachers' usage and attitudes towards gamification in primary and secondary schools}, keyword = {gamification, teachers, primary school, secondary school, survey} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font