Pregled bibliografske jedinice broj: 933181
Analiza tekstnih strategija u odabranim priručnicima za samopomoć
Analiza tekstnih strategija u odabranim priručnicima za samopomoć // Tekstom o tekstu. Zbornik studentskih radova s kolegija Tekstna lingvistika / Petrović, Bernardina (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za kroatistiku, Katedra za stilistiku, 2012. str. 383-395
CROSBI ID: 933181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza tekstnih strategija u odabranim priručnicima za samopomoć
(Analysis of Textual Strategies in Selected Self- Help Literature)
Autori
Medić, Igor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Tekstom o tekstu. Zbornik studentskih radova s kolegija Tekstna lingvistika
Urednik/ci
Petrović, Bernardina
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za kroatistiku, Katedra za stilistiku
Grad
Zagreb
Godina
2012
Raspon stranica
383-395
ISBN
978-953-175-430-9
Ključne riječi
literatura za samopomoć ; tekstne strategije ; Mirjana Krizmanić ; Bruno Šimleša
(self-help literature ; textual strategies ; Mirjana Krizmanić ; Bruno Šimleša)
Sažetak
Autor se bavi analizom temeljnih tekstnih značajki dvaju popularnih hrvatskih priručnika za samopomoć – Tkanjem života Mirjane Krizmanić i Školom života Brune Šimleše. Rad ima funkciju uvodnoga istraživanja temeljnih značajki i načela strukturiranja ove vrste tekstova. Nakon uvodnog osvrta na kontekst uporabe, funkcije i sadržaj literature za samopomoć, izvedena je iscrpna analiza odabranih dijelova obaju odabranih priručnika. Poseban je naglasak stavljen na strukturiranje pozicija autora i čitatelja u tekstu te pripadne strategije uvjeravanja i upućivanja. Analizirana su i osnovna obilježja modela izlaganja s obzirom na uočene makro i mikrostrukture u tekstovima. Istaknute su sličnosti i razlike u načelu strukturiranja tekstova obaju priručnika i zacrtani mogući smjerovi daljnjih istraživanja literature za samopomoć.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija