Pregled bibliografske jedinice broj: 932750
Povezanost društvene odgovornosti i izvoznih aktivnosti srednjih i velikih hrvatskih poduzeća
Povezanost društvene odgovornosti i izvoznih aktivnosti srednjih i velikih hrvatskih poduzeća, 2017., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 932750 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost društvene odgovornosti i izvoznih aktivnosti srednjih i velikih hrvatskih poduzeća
(Relationship between corporate social responsibility and export activities of medium- sized and large Croatian companies)
Autori
Barić, Andrija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.11
Godina
2017
Stranica
350
Mentor
Omazić, Mislav Ante
Ključne riječi
društvena odgovornost u poslovanju, informatičko-komunikacijske tehnologije, dionici, izvozne aktivnosti, hrvatska izvozna poduzeća
(corporate social responsibility, information and communication technologies, stakeholders, export activities, Croatian export companies)
Sažetak
Cilj doktorske disertacije je ispitivanje utječe li, i ako da, kakvim intenzitetom, društveno odgovorno poslovanje srednjih i velikih hrvatskih izvoznih poduzeća na kvalitetu odnosa s inozemnim dionicima, te posljedično i na izvozne aktivnosti hrvatskih poduzeća na globalnom tržištu. U teorijskom dijelu rada predstavljene su spoznaje iz područja doktorske disertacije te su navedeni elementi iz sličnih domaćih i međunarodnih istraživanja koja analiziraju utjecaj koncepta društvene odgovornosti na određene aspekte poslovanja ili poslovanje u cijelosti. Osim konceptualizacije pojma društvene odgovornosti i prikaza njegove višedimenzionalne složenosti, prezentiran je pregled koncepta društvene odgovornosti kroz povijest te njegova današnja povezanost sa strategijom poduzeća i menadžerskim upravljanjem. Sukladno ISO 26000, sustavno su prikazane i najvažnije društveno odgovorne aktivnosti unutar koncepta te komunikacijski kanali koji omogućuju informiranje dionika o provođenju tih aktivnosti. Dionici su navedeni kroz podjelu na primarne i sekundarne, a osim same podjele i opisa karakteristika svake grupe dionika, analizirani su motivi i interesi ključnih grupa dionika te utjecaj globalizacije i razvoja informatičko-komunikacijskih tehnologija na komunikacijski proces između poduzeća i dionika. U dijelu doktorske disertacije koji je orijentiran na izvozne aktivnosti, navedene su izvozne karakteristike Republike Hrvatske te značaj kvalitetno strukturiranog izvoza za ekonomski oporavak i rast Republike Hrvatske. Također, istaknuta je i važnost pozitivne reputacije i održive konkurentske prednosti za izvozna poduzeća na globalnom tržištu te utjecaj društveno odgovornih aktivnosti na izvozne aktivnosti kroz uspješnu diferencijaciju od konkurentskih poduzeća. U empirijskom dijelu rada analizirao se utjecaj stupnja društvene odgovornosti na izvozne aktivnosti srednjih i velikih hrvatskih poduzeća. Testiranje hipoteza provedeno je na primarnim podacima, prikupljenima putem anketnog upitnika, korištenjem metode modeliranja strukturnih jednadžbi. Rezultati provedenog istraživanja potvrdili su postavljene hipoteze doktorske disertacije kako zastupljenost koncepta društvene odgovornosti u strategiji poduzeća pozitivno utječe na provođenje aktivnosti društvene odgovornosti i komunikaciju istih prema dionicima, kako provođenje i komuniciranje društveno odgovornih aktivnosti pozitivno utječe na kvalitetu odnosa s dionicima na inozemnim tržištima te kako kvalitetniji odnos s dionicima na inozemnim tržištima pozitivno utječu na izvoznu aktivnost poduzeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija