Pregled bibliografske jedinice broj: 932536
Utjecaj čestotnosti fonema/grafema č, ć, dž, đ na ovladavanje hrvatskom pravopisnom normom
Utjecaj čestotnosti fonema/grafema č, ć, dž, đ na ovladavanje hrvatskom pravopisnom normom // Hrvatski jezik, 5 (2018), 1; 11-15 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 932536 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj čestotnosti fonema/grafema č, ć, dž, đ na
ovladavanje hrvatskom pravopisnom normom
(The Influence of the Frequency of
Phonemes/Graphemes č, ć, dž, đ on Mastering the
Croatian Orthographic Standard)
Autori
Gazdić-Alerić, Tamara ; Alerić, Marko ; Bekavac, Božo
Izvornik
Hrvatski jezik (1849-3394) 5
(2018), 1;
11-15
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Čestotnost fonema/grafema ; odstupanja od pravopisne norme ; ovladavanje pravopisnom normom
(The frequency of phonemes/graphemes ; deviations from the standard spelling ; mastering linguistic norms)
Sažetak
Na jednomilijunskom korpusu oblikovanom tako da strukturom odražava omjere određene u Hrvatskome nacionalnom korpusu (HNK) provedeno je istraživanje o učestalosti pojavljivanja fonema/grafema. Obrađeni korpus čine suvremeni tekstovi od kojih je 60 % tekstova iz jednog dnevnika, 35 % proznih tekstova i 5 % tekstova iz jednog tjednika. Nakon određivanja učestalosti pojavljivanja fonema/grafema u hrvatskome jeziku izdvojena su na temelju osnovnoškolskih i srednjoškolskih školskih zadaća najčešća odstupanja pri pisanju tih grafema. Autori na osnovi dobivenih rezultata nude nov model proučavanja pravopisne norme u osnovnoj i srednjoj školi. Šira je inačica članka objavljena u časopisu Odgojne znanosti, vol. 12, br. 1, 2010, str. 215. – 227. (https://hrcak.srce.hr/59619).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Šira inačica članka objavljena je u časopisu
Odgojne znanosti, vol. 12, br. 1, 2010, str. 215.
– 227. (https://hrcak.srce.hr/59619).
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb