Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 932161

Glazba kao poticaj i stvaralački prostor: mogućnosti rada u redovitoj nastavi i izvannastavnim glazbenim aktivnostima


Vidulin, Sabina
Glazba kao poticaj i stvaralački prostor: mogućnosti rada u redovitoj nastavi i izvannastavnim glazbenim aktivnostima // Umjetničko-znanstveni skup "Glazba kao poticaj"
Slavonski Brod, Hrvatska, 2018. (plenarno, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 932161 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Glazba kao poticaj i stvaralački prostor: mogućnosti rada u redovitoj nastavi i izvannastavnim glazbenim aktivnostima
(Music as a stimulus and creative space: work possibilities in regular classes and extracurricular music activities)

Autori
Vidulin, Sabina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Skup
Umjetničko-znanstveni skup "Glazba kao poticaj"

Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 08.03.2018. - 11.03.2018

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
glazbena područja, ishodi, izvannastavne glazbene aktivnosti, osnovna škola, redovita nastava, učenici
(compulsory school, extracurricular music activities, music areas, outcomes, pupils, regular classes)

Sažetak
Povijest glazbenog stvaralaštva izvorni je dokaz doživljavanja, promatranja, osjećanja, tumačenja i stvaranja glazbe, kao poticaja i nadahnuća. Navedena umjetnička disciplina svoju je fizionomiju izgradila i kroz višestoljetna pedagoška nastojanja da postane sastavni dio škole, obvezni nastavni predmet i opstane kao takav. U procesu institucionaliziranja glazbe u općeobrazovnoj školi, prošavši kroz različite faze, s namjerom njezina osuvremenjivanja i približavanja učeniku, mijenjali su se njezini ciljevi, zadaće, sadržaji, koncepcije, broj sati. Danas, glazba je u obliku obveznog predmeta prisutna na svim razinama, iako joj je budućnost upitna, a ishodi nejasni. Predmet Glazbena kultura donosi naizgled ograničene mogućnosti glazbenoga poticanja učenika, premda je činjenica da polu-otvorena koncepcija predmeta ipak omogućava pristup glazbi i realizaciju glazbenog sadržaja po mjeri učenika. No, zbog ponegdje većeg broja učenika u razredu, jednog sata tjedne nastave, slabe opremljenosti škola, različitih glazbenih sposobnosti i manjka interesa učenika, ali i nezainteresiranih učitelja, nastava glazbene kulture ne postiže očekivane rezultate. Istaknimo i to da je iz prakse moguće zaključiti i sljedeće: ne samo da nastava glazbene kulture postiže svoj maksimum na način da se za svako dijete pronašao način poticanja i razvoja njegovih glazbenih umijeća, već se putem izvannastavnih glazbenih aktivnosti sustavno radi na razvoju učenika, potičući njegovu kreativnost i želju za bavljenjem glazbom u slobodno vrijeme. Namjera je autorice ukazati na to kako se uz glazbeni poticaj putem pjevanja, sviranja, slušanja glazbe, stvaralaštva i osobito interdisciplinarnim pristupom glazbenim sadržajima, oslobađa prostor za kreativnost učitelja, osigurava napredak učenika i utječe na njihova glazbena iskustva. Navedeno će se reflektirati na razvoj i usavršavanje učeničkih vještina, stjecanju znanja i njegovoj sintezi, što će voditi do stupnja vrednovanja i kreiranja novoga.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Sabina Vidulin (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vidulin, Sabina
Glazba kao poticaj i stvaralački prostor: mogućnosti rada u redovitoj nastavi i izvannastavnim glazbenim aktivnostima // Umjetničko-znanstveni skup "Glazba kao poticaj"
Slavonski Brod, Hrvatska, 2018. (plenarno, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
Vidulin, S. (2018) Glazba kao poticaj i stvaralački prostor: mogućnosti rada u redovitoj nastavi i izvannastavnim glazbenim aktivnostima. U: Umjetničko-znanstveni skup "Glazba kao poticaj".
@article{article, author = {Vidulin, Sabina}, year = {2018}, keywords = {glazbena podru\v{c}ja, ishodi, izvannastavne glazbene aktivnosti, osnovna \v{s}kola, redovita nastava, u\v{c}enici}, title = {Glazba kao poticaj i stvarala\v{c}ki prostor: mogu\'{c}nosti rada u redovitoj nastavi i izvannastavnim glazbenim aktivnostima}, keyword = {glazbena podru\v{c}ja, ishodi, izvannastavne glazbene aktivnosti, osnovna \v{s}kola, redovita nastava, u\v{c}enici}, publisherplace = {Slavonski Brod, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vidulin, Sabina}, year = {2018}, keywords = {compulsory school, extracurricular music activities, music areas, outcomes, pupils, regular classes}, title = {Music as a stimulus and creative space: work possibilities in regular classes and extracurricular music activities}, keyword = {compulsory school, extracurricular music activities, music areas, outcomes, pupils, regular classes}, publisherplace = {Slavonski Brod, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font