Pregled bibliografske jedinice broj: 931830
Roditeljstvo i ispitna i socijalna anksioznost
Roditeljstvo i ispitna i socijalna anksioznost, 2017., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zadar, Hrvatska
CROSBI ID: 931830 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljstvo i ispitna i socijalna anksioznost
(Parenting and test and social anxiety)
Autori
Grgić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zadar, Hrvatska
Datum
13.09
Godina
2017
Stranica
37
Mentor
Brajša-Žganec, Andreja
Ključne riječi
roditeljsko ponašanje, ispitna anksioznost, socijalna anksioznost, adolescenti
(parental behaviour, test anxiety, social anxiety, adolescents)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi u kolikoj mjeri percipirano roditeljsko ponašanje može predvidjeti izraženost simptoma ispitne i socijalne anksioznosti. Istraživanje je provedeno na N=287 učenika srednje škole koji su ispunili Upitnik ispitne anksioznosti, Ljestvicu anksioznosti u socijalnim interakcijama, Ljestvicu socijalne fobije, Upitnik percipiranih stilova roditeljstva te Upitnik roditeljskog ponašanja. Utvrđena je značajna razlika između djevojka i mladića u izraženosti simptoma ispitne i socijalne anksioznosti. Pokazalo se da djevojke naspram mladića te pojedinci koji percipiraju majke autoritarnima naspram autoritativnima iskazuju višu ispitnu anksioznost. Također, što su veći intruzivnost i roditeljsko znanje oca i majke, induktivno rezoniranje majke te očevo i majčino kažnjavanje to je viša ispitna anksioznost. Nadalje, djevojke naspram mladića te pojedinci koji percipiraju oba roditelja autoritarnim naspram autoritativnim iskazuju više socijalne anksioznosti. Što su manje toplina, autonomija i intruzivnost oca i majke to je socijalna anksioznost veća. Hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđen je značajan doprinos tri bloka prediktora (spol, stilovi roditeljstva, dimenzije percipiranog roditeljskog ponašanja) pri objašnjenju varijanci ispitne i socijalne anksioznosti. Kao značajni prediktoriispitne anksioznosti pokazali su se spol, majčino roditeljsko znanje, induktivno rezoniranje majke, majčin autoritarni roditeljski stil, intruzivnost oca te očevo roditeljsko znanje. Što je veće majčino roditeljsko znanje, induktivno rezoniranje majke, intruzivnost oca te očevo roditeljsko znanje to je veća ispitna anksioznost. Značajni prediktori socijalne anksioznosti su očevo kažnjavanje, spol te majčina autonomija.Što je veće očevo kažnjavanje, viša je socijalna anksioznost.Djevojke naspram mladića pokazuju višu socijalnu anksioznost.Što je veća autonomija majke, to je socijalna anksioznost manja.
Izvorni jezik
Hrvatski