Pregled bibliografske jedinice broj: 931762
Dinamička prilagodba edukacijskog sadržaja za korisnike potpomognute komunikacije zasnovane na informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji
Dinamička prilagodba edukacijskog sadržaja za korisnike potpomognute komunikacije zasnovane na informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji, 2014., doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 931762 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dinamička prilagodba edukacijskog sadržaja za korisnike potpomognute komunikacije zasnovane na informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji
(Dynamic Adaptation of Educational Content for Users Of Information and Communication Technology Based Augmentative and Alternative Communication)
Autori
Zagajšek, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
03.06
Godina
2014
Stranica
190
Mentor
Car, Željka ; Frey Škrinjar, Jasmina
Ključne riječi
primijenjena analiza ponašanja, podučavanje diskriminativnim nalozima, potpomognuta komunikacija, dinamička prilagodba edukacijskog sadržaja
(Applied Behaviour Analysis, Applied Behaviour Analysis, Discrete Trial Training, augmentative and alternative communication, dynamic adaptation of educational content)
Sažetak
Složene komunikacijske potrebe mogu nastati od raznih urođenih ili stečenih oštećenja i manifestirati se kao niz intelektualnih, motoričkih, kognitivnih i verbalnih teškoća. Osobe sa složenim komunikacijskim potrebama nisu u mogućnosti komunicirati na uobičajen način već koriste potpomognutu komunikaciju za izražavanje misli, potreba, želja i ideja. Za ovu nehomogenu skupinu osoba nije primjenjiv klasičan, već je nužan kreativan i individualiziran pristup podučavanju. Edukacijske informacijsko- komunikacijske usluge mogu se uklopiti u postojeće metode podučavanja osoba sa složenim komunikacijskim potrebama, poput znanstveno utemeljene primijenjene analize ponašanja i podučavanja diskriminativnim nalozima. Svako edukacijsko rješenje za ovu skupinu osoba mora biti prilagođeno pojedinom korisniku. U ovu svrhu predložen je model podučavanja i procjene svladavanja edukacijskog sadržaja te postupak dinamičke prilagodbe edukacijskog sadržaja za korisnike potpomognute komunikacije zasnovane na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama. Predloženi model i postupak implementirani su na primjeru edukacijske aplikacije za učenje novih riječi te evaluirani na odabranoj skupini ciljanih korisnika kako bi se pokazala primjenjivost i doprinos rada pomoću aplikacije s implementiranom dinamičkom prilagodbom edukacijskog sadržaja na uređaju na dodir u usporedbi s tradicionalnim načinom rada. Platforma za potpomognutu komunikaciju proširena je edukacijskim modulom koji predstavlja osnovu za razvoj novih edukacijskih rješenja. Definiran je i opisan postupak izdvajanja simbola za potpomognutu komunikaciju i označavanja za osobnu uporabu te je isti implementiran u obliku aplikativnog rješenja u sklopu platforme. Postupak je evaluiran na primjeru predikcije simbola kao jedne od konkretnih primjena izdvajanja simbola.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb