Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 931746

Samorefleksije studenata učiteljskog studija o praktičnoj izvedbi nastave likovne kulture


Županić Benić, Marijana
Samorefleksije studenata učiteljskog studija o praktičnoj izvedbi nastave likovne kulture // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 16 (2018), 1; 117-131 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 931746 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samorefleksije studenata učiteljskog studija o praktičnoj izvedbi nastave likovne kulture
(Teacher education students’ self-reflection on their performance during the visual arts teaching experience)

Autori
Županić Benić, Marijana

Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 16 (2018), 1; 117-131

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
refleksija i samorefleksija, obrazovanje učitelja, kvaliteta studija, metodika likovne kulture
(higher education quality, reflection, self-reflection, teacher education, visual arts teaching methodology)

Sažetak
Sposobnost samorefleksije smatra se jednim od važnih područja za uvođenje pozitivnih promjena u učiteljskoj praksi te profesionalnom razvoju učitelja. Razmatrati pitanje sposobnosti samorefleksije studenata o njihovoj praktičnoj izvedbi nastave likovne kulture značajan je aspekt unapređivanja kvalitete nastavnog procesa i inicijalnog obrazovanja učitelja. Radi toga na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu provedeno je kvalitativno istraživanje u kojem se samorefleksijom nastojalo istražiti što studenti misle o vlastitoj izvedbi javnoga sata iz likovne kulture. U istraživanju su sudjelovali studenti četvrte godine razredne nastave, a provedeno je anonimnim anketnim upitnikom u ljetnom semestru ak. god. 2016./2017. U ovom radu izneseni su podaci koji su dobiveni odgovorima na otvorena pitanja, a razvrstani su u šest kategorija: 1. strahovi prije izvedbe javnoga sata, 2. poteškoće za vrijeme pisanja pripreme, 3. poteškoće tijekom rada s učenicima, 4. samoprocjena uspješnosti izvedbe javnoga sata, 5. kako poboljšati izvedbu javnoga sata i 6. što bi mijenjali u izvedbi javnoga sata. Rezultati su pokazali da kod studenata nedostatak vremena za realizaciju nastavnoga sata najčešće izaziva strah, a ujedno se ističe i problem integracije teorijskoga znanja u učiteljskoj praksi, primjerice, problemi u pisanju pripreme, komunikacija s učenicima i korištenje likovnoga jezika u objašnjavanju likovnih problema i pojmova. Dobiveni rezultati pružaju uvid u mišljenja studenata koja su proizašla iz njihove samorefleksije o izvedbi javnoga sata iz metodike likovne kulture i važnost samorefleksije za inicijalno obrazovanje i razvoj budućih učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marijana Županić Benić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Županić Benić, Marijana
Samorefleksije studenata učiteljskog studija o praktičnoj izvedbi nastave likovne kulture // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 16 (2018), 1; 117-131 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Županić Benić, M. (2018) Samorefleksije studenata učiteljskog studija o praktičnoj izvedbi nastave likovne kulture. Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 16 (1), 117-131.
@article{article, author = {\v{Z}upani\'{c} Beni\'{c}, Marijana}, year = {2018}, pages = {117-131}, keywords = {refleksija i samorefleksija, obrazovanje u\v{c}itelja, kvaliteta studija, metodika likovne kulture}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, volume = {16}, number = {1}, issn = {1334-2312}, title = {Samorefleksije studenata u\v{c}iteljskog studija o prakti\v{c}noj izvedbi nastave likovne kulture}, keyword = {refleksija i samorefleksija, obrazovanje u\v{c}itelja, kvaliteta studija, metodika likovne kulture} }
@article{article, author = {\v{Z}upani\'{c} Beni\'{c}, Marijana}, year = {2018}, pages = {117-131}, keywords = {higher education quality, reflection, self-reflection, teacher education, visual arts teaching methodology}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, volume = {16}, number = {1}, issn = {1334-2312}, title = {Teacher education students’ self-reflection on their performance during the visual arts teaching experience}, keyword = {higher education quality, reflection, self-reflection, teacher education, visual arts teaching methodology} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font