Pregled bibliografske jedinice broj: 931606
Interkulturna homofobija: LGBTIQ (ne)vidljivost u odgojno-obrazovnom kontekstu
Interkulturna homofobija: LGBTIQ (ne)vidljivost u odgojno-obrazovnom kontekstu // Pedagogijska istraživanja, 11 (2014), 2; 53-70 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 931606 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturna homofobija: LGBTIQ (ne)vidljivost u odgojno-obrazovnom kontekstu
(Intercultural homophobia: LGBT (in) visibility in the educational context)
Autori
Bartulović, Marija ; Kušević, Barbara
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 11
(2014), 2;
53-70
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje ; seksualna različitost ; seksualne i rodne manjine ; homofobija ; LGBTIQ učenici ; LGBTIQ nastavnici ; LGBTIQ roditelji ; suradnja sa školom
(education, sexual diversity, sexual and gender minorities, homophobia, LGBT students, teachers LGBT, LGBT parents, cooperation with the school)
Sažetak
Tekst polazi od smještanja koncepta seksualne različitosti u širi kontekst interkulturnog obrazovanja, s naglaskom na važnosti povezivanja različitosti u obrazovanju s konceptom društvene pravde. Taj je cilj ukratko ilustriran u prikazu razvoja obrazovanja usmjerenog prema prepoznavanju i promoviranju različitosti kao bogatstva, čijim je diskurzivnim proširivanjem pitanje diskriminacije temeljem seksualnog i rodnog identiteta postalo neizbježan dio suvremenog kritičkog pedagogijskog diskursa. Posebna pažnja pritom je usmjerena na razvoj antidiskriminacijskog rječnika, odnosno koncepata u službi detekcije, analize i kritike opresivnih odgojno-obrazovnih praksi. Nakon pregleda mogućih određenja homofobije i njenog detaljnijeg problematiziranja kao oblika strukturne društvene nepravde, autorice se usmjeravaju na s njom povezane probleme učenika, nastavnika i roditelja koji svojim seksualnim i rodnim identitetima propituju heteronormativnost odgojno-obrazovnoga sustava, dok u završnome dijelu teksta daju prilog daljnjoj dekonstrukciji interkulturne homofobije u hrvatskim školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb