Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 931606

Interkulturna homofobija: LGBTIQ (ne)vidljivost u odgojno-obrazovnom kontekstu


Bartulović, Marija; Kušević, Barbara
Interkulturna homofobija: LGBTIQ (ne)vidljivost u odgojno-obrazovnom kontekstu // Pedagogijska istraživanja, 11 (2014), 2; 53-70 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 931606 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturna homofobija: LGBTIQ (ne)vidljivost u odgojno-obrazovnom kontekstu
(Intercultural homophobia: LGBT (in) visibility in the educational context)

Autori
Bartulović, Marija ; Kušević, Barbara

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 11 (2014), 2; 53-70

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
obrazovanje ; seksualna različitost ; seksualne i rodne manjine ; homofobija ; LGBTIQ učenici ; LGBTIQ nastavnici ; LGBTIQ roditelji ; suradnja sa školom
(education, sexual diversity, sexual and gender minorities, homophobia, LGBT students, teachers LGBT, LGBT parents, cooperation with the school)

Sažetak
Tekst polazi od smještanja koncepta seksualne različitosti u širi kontekst interkulturnog obrazovanja, s naglaskom na važnosti povezivanja različitosti u obrazovanju s konceptom društvene pravde. Taj je cilj ukratko ilustriran u prikazu razvoja obrazovanja usmjerenog prema prepoznavanju i promoviranju različitosti kao bogatstva, čijim je diskurzivnim proširivanjem pitanje diskriminacije temeljem seksualnog i rodnog identiteta postalo neizbježan dio suvremenog kritičkog pedagogijskog diskursa. Posebna pažnja pritom je usmjerena na razvoj antidiskriminacijskog rječnika, odnosno koncepata u službi detekcije, analize i kritike opresivnih odgojno-obrazovnih praksi. Nakon pregleda mogućih određenja homofobije i njenog detaljnijeg problematiziranja kao oblika strukturne društvene nepravde, autorice se usmjeravaju na s njom povezane probleme učenika, nastavnika i roditelja koji svojim seksualnim i rodnim identitetima propituju heteronormativnost odgojno-obrazovnoga sustava, dok u završnome dijelu teksta daju prilog daljnjoj dekonstrukciji interkulturne homofobije u hrvatskim školama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marija Bartulović (autor)

Avatar Url Barbara Kušević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Bartulović, Marija; Kušević, Barbara
Interkulturna homofobija: LGBTIQ (ne)vidljivost u odgojno-obrazovnom kontekstu // Pedagogijska istraživanja, 11 (2014), 2; 53-70 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Bartulović, M. & Kušević, B. (2014) Interkulturna homofobija: LGBTIQ (ne)vidljivost u odgojno-obrazovnom kontekstu. Pedagogijska istraživanja, 11 (2), 53-70.
@article{article, author = {Bartulovi\'{c}, Marija and Ku\v{s}evi\'{c}, Barbara}, year = {2014}, pages = {53-70}, keywords = {obrazovanje, seksualna razli\v{c}itost, seksualne i rodne manjine, homofobija, LGBTIQ u\v{c}enici, LGBTIQ nastavnici, LGBTIQ roditelji, suradnja sa \v{s}kolom}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {11}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {Interkulturna homofobija: LGBTIQ (ne)vidljivost u odgojno-obrazovnom kontekstu}, keyword = {obrazovanje, seksualna razli\v{c}itost, seksualne i rodne manjine, homofobija, LGBTIQ u\v{c}enici, LGBTIQ nastavnici, LGBTIQ roditelji, suradnja sa \v{s}kolom} }
@article{article, author = {Bartulovi\'{c}, Marija and Ku\v{s}evi\'{c}, Barbara}, year = {2014}, pages = {53-70}, keywords = {education, sexual diversity, sexual and gender minorities, homophobia, LGBT students, teachers LGBT, LGBT parents, cooperation with the school}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {11}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {Intercultural homophobia: LGBT (in) visibility in the educational context}, keyword = {education, sexual diversity, sexual and gender minorities, homophobia, LGBT students, teachers LGBT, LGBT parents, cooperation with the school} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font