Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 931570

Boja - zaštitni znak - vizualni identitet


Bratić, Diana
Boja - zaštitni znak - vizualni identitet // Međunarodni dan boja 2017
Zagreb, Hrvatska, 2017. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)


CROSBI ID: 931570 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Boja - zaštitni znak - vizualni identitet
(Color - trademark - visual identity)

Autori
Bratić, Diana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni

Skup
Međunarodni dan boja 2017

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.03.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
boja, brand, zaštitni znak, vizualni identitet
(color, brand, trademark, visual identity)

Sažetak
Kreiranje vizualnog identiteta određuje budućnost branda jer najčešće boja asocira na brand. Ta spoznaja temelji se na činjenici da je boja najuočljiviji element zaštitnog znaka, a tek nakon boje percipiraju se oblik i tipografija. Upravo ta spoznaja da boja određuje asocijacije na brand od velikog je značaja u kreiranju vizualnih elemenata u procesu izgradnje vizualnog identiteta. Ako se u procesu brandiranja boja kontinuirano koristi, ona pridonosi pamtljivosti i prepoznatljivosti branda što mu omogućava konkurentsku prednost. Stoga je provedeno istraživanje kako bi se utvrdila povezanost boje, zaštitnog znaka i branda na način da se ispita povezanost dominantne boje zaštitnog znaka kao temeljnog elementa vizualnog identiteta i pamtljivosti branda. Istraživanje je provedeno na ciljnoj skupini od 100 ispitanika u dobi od 18 do 25 godina jer su ispitanici te dobi najviše izloženi svim vrstama propagandnih aktivnosti kroz sve medijske kanale. Prikazivane su boje (crvena, narančasta, žuta, zelena, plava, ljubičasta, smeđa, te bijela, siva i crna) u ograničenim vremenskim intervalima od 90 sekundi, a ispitanici su ih trebali povezati s brandovima u čijem se zaštitnom znaku nalaze kao osnovna boja ili dominantna boja uz jednu ili više akromatskih ili kromatskih boja. Statističkom obradom dobivenih rezultata uočena je veća zastupljenost crvene i plave kromatske boje u zaštitnim znakovima, te sve tri akromatske boje. Također su zastupljeniji zaštitni znakovi u osnovnoj kromatskoj ili akromatskoj boji ili osnovnoj kromatskoj boji s jednom akromatskom bojom kao što je bijela ili crna. Saznanja proizašla iz rezultata istraživanja dobra su referenca pri odabiru primarnih i sekundarnih boja u procesu kreiranja zaštitnog znaka kao okosnice vizualnog identiteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Diana Bratić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bratić, Diana
Boja - zaštitni znak - vizualni identitet // Međunarodni dan boja 2017
Zagreb, Hrvatska, 2017. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
Bratić, D. (2017) Boja - zaštitni znak - vizualni identitet. U: Međunarodni dan boja 2017.
@article{article, author = {Brati\'{c}, Diana}, year = {2017}, keywords = {boja, brand, za\v{s}titni znak, vizualni identitet}, title = {Boja - za\v{s}titni znak - vizualni identitet}, keyword = {boja, brand, za\v{s}titni znak, vizualni identitet}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Brati\'{c}, Diana}, year = {2017}, keywords = {color, brand, trademark, visual identity}, title = {Color - trademark - visual identity}, keyword = {color, brand, trademark, visual identity}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font