Pregled bibliografske jedinice broj: 931565
Oral History ; Priče o običajima kao podloga za nastavne, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti
Oral History ; Priče o običajima kao podloga za nastavne, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti // "Izazovi u odgoju i obrazovanju", Zbornik radova druge međunarodne studentske konferencije u Slavonskome Brodu / Odorčić, Iva ; Protić, Valentina (ur.).
Slavonski Brod: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 100-106 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 931565 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oral History ; Priče o običajima kao podloga za nastavne, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti
(Oral History: Stories about Customs ad the Base for Teaching and Extracurricular Activities)
Autori
Jagodar, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
"Izazovi u odgoju i obrazovanju", Zbornik radova druge međunarodne studentske konferencije u Slavonskome Brodu
/ Odorčić, Iva ; Protić, Valentina - Slavonski Brod : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 100-106
ISBN
978-953-6965-52-6
Skup
Međunarodna studentska konferencija "Izazovi u odgoju i obrazovanju"
Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 22.05.2015. - 23.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
oral history, priča, pričanje, običaji, školske aktivnosti, izvanškolske aktivnosti
(oral histoy, story, story-telling, customs, curricular activities, extra-curricular activities)
Sažetak
Priče su važan element u životu svakog čovjeka, od njegova rođenja do njegove smrti. Na priče nailazimo spontano ili namjerno, ovisno o situacijama u kojima se nađemo. Svima je poznato da čovjek od najranije dobi ulazi u svijet priča. One su nekada fantazijske (bajke) ili su one iz svakodnevnog života ili iz nečije prošlosti. Priče i pričanje čine naše živote zanimljivijima i uvode nas u nepoznate svjetove koje, nakon što čujemo određenu priču, želimo doživjeti ili o njima maštati. Razmišljanje o pričama i pričanju navodi nas da analiziramo i kazivače priča. Svaki kazivač u priču ili pričanje uvodi osobnu notu te ju na taj način individualizira i na svoj način prenosi ju recipijentima. Upravo zbog toga važno je uključiti različite kazivače u nastavne procese (školske ili izvanškolske) kako bi recipijenti (u ovom slučaju učenici) mogli bolje shvatiti prenošenu poruku te ju na svoj način doživjeti, jer svaka priča u sebi sadrži poruku koju recipijent treba pokušati primijeniti u svome životu. Sukladno tome, u ovom radu obradit ćemo priču dvije bake iz Slavonskog Kobaša koje govore kako su provele svoje djetinjstvo, mladost kao i o običajima koji su i danas prisutni u lokalnoj sredini u kojoj žive ili su ti običaji zaboravljeni zbog različitih društvenih i ekonomskih promjena. Metoda kojom ćemo se koristiti naziva se Oral history, jer do podataka dolazimo usmenim putem, kada nam ispitanice pričaju svoje priče.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest, Književnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Josip Jagodar
(autor)