Pregled bibliografske jedinice broj: 931562
Narječja i dijalekti u čitankama i udžbenicima osnovnih škola
Narječja i dijalekti u čitankama i udžbenicima osnovnih škola // "Izazovi u odgoju i obrazovanju", Zbornik radova druge međunarodne studentske konferencije u Slavonskome Brodu / Odorčić, Iva ; Protić, Valentina (ur.).
Slavonski Brod: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 107-119 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 931562 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Narječja i dijalekti u čitankama i udžbenicima osnovnih škola
(Dialects and Vernaculars in Croatian language Reading Books in the Elementary School)
Autori
Jagodar, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
"Izazovi u odgoju i obrazovanju", Zbornik radova druge međunarodne studentske konferencije u Slavonskome Brodu
/ Odorčić, Iva ; Protić, Valentina - Slavonski Brod : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 107-119
ISBN
978-953-6965-52-6
Skup
Međunarodna studentska konferencija "Izazovi u odgoju i obrazovanju"
Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 22.05.2015. - 23.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
osnovnoškolske čitanke, osnovnoškolski udžbenici hrvatskog jezika, narječja, dijalekti, dijalektna književnost, dijalektni pjesnici
(elementary textbooks, elementary coursebooks, accents, dialects, dialectal literature, dialectal poets)
Sažetak
U ovom radu analizira se zastupljenost narječja i dijalekata u osnovnoškolskim čitankama i udžbenicima hrvatskog jezika od prvog do osmog razreda osnovne škole. U radu se prezentira rezultati istraživanja provedenog u dvije osnovne škole na primjerima iz čitanki i udžbenika hrvatskog jezika potkrijepiti tvrdnje. Kako se narječja i dijalekti previše ne spominje u osnovnoškolskom obrazovanju, dolazi se do podataka postoje li uopće u svim razredima osnovne škole djelomični ili potpuni tekstovi ili pjesme dijalektne književnosti. Navode se se koji su to književnici popraćeni u udžbeničkoj te građi čitanki. Nadalje, u radu zaključuje o zastupljenosti narječja i dijalekata: štokavskog, kajkavskog i čakavskog, na temelju dobivenih podataka. Pojašnjava se zbog čega je takvo stanje te na koji način bi se takva situacija mogla popraviti. Dobiveni rezultati bit će vjeran prikaz zastupljenosti pisaca i pjesnika koji su pisali dijalektnu književnost za mlade ili se bavili dijalektnom književnošću uopće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Književnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Josip Jagodar
(autor)