Pregled bibliografske jedinice broj: 931559
Model procjene urbane mobilnosti zasnovan na zapisima o aktivnostima korisnika u javnim pokretnim komunikacijskim mrežama
Model procjene urbane mobilnosti zasnovan na zapisima o aktivnostima korisnika u javnim pokretnim komunikacijskim mrežama, 2018., doktorska disertacija, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 931559 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model procjene urbane mobilnosti zasnovan na zapisima o aktivnostima korisnika u javnim pokretnim komunikacijskim mrežama
(Model for Estimation of Urban Mobility Based on the Records of User Activities in a Mobile Networks)
Autori
Vidović, Krešimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
13.03
Godina
2018
Stranica
193
Mentor
Mandžuka, Sadko
Ključne riječi
urbana mobilnosti, procjena, pokazatelji, indeks, zapis o tarifiranju, telekomunikacije
(urban mobility estimation, indicators, index, Call Data Records, telecommunications)
Sažetak
Urbana mobilnost stanovnika uobičajeno se procjenjuje postupcima usredotočenim na specifične domene (promet, logistika, ekologija, društvo i dr.), uz korištenje domenski ograničenih skupova podataka, pokazatelja i indeksa vezanih za ciljane podskupove ukupne urbane populacije (korisnici javnog prijevoza, biciklisti, vozači i dr.). U radu je predložen novi pristup procjene urbane mobilnosti stanovnika temeljen na podacima o telekomunikacijskoj aktivnosti (glasovni poziv, tekstualna poruka, pristup Internetu) korisnika u javnim pokretnim telekomunikacijskim mrežama. Koristi se pristup istraživanja urbane mobilnosti stanovnika unutar domene inteligentnih transportnih sustava, kao informacijsko-komunikacijske nadgradnje klasičnog sustava prometa i transporta. Pokazatelji urbane mobilnosti u radu se izvode iz podataka o telekomunikacijskim aktivnostima i ujedinjuju se u indeks urbane mobilnosti stanovnika korištenjem metodologije višeslojnog prilagodljivog sustava neizrazitog zaključivanja zasnovanog na neuronskoj mreži. Uspostavljen je kompleksan postupak procjene urbane mobilnosti korištenjem modela indeksa urbane mobilnosti, koji je definiran postupkom strojnog učenja ANFIS (engl. adaptive neuro- fuzzy inference system). Razmotren je početni sustav neizrazitog zaključivanja, učenje modela, provjera kvalitete modela, te su razmotrena ograničenja, pogreške i nedostaci. Model je praktično primijenjen u programskom okružju na skupu eksperimentalno prikupljenih podataka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb