Pregled bibliografske jedinice broj: 931499
Menadžment konkurentnosti ponude smještaja u domaćinstvu
Menadžment konkurentnosti ponude smještaja u domaćinstvu, 2017., doktorska disertacija, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
CROSBI ID: 931499 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Menadžment konkurentnosti ponude smještaja u domaćinstvu
(Managing competitiveness of private accommodation offer)
Autori
Cerović, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Mjesto
Opatija
Datum
04.10
Godina
2017
Stranica
285
Mentor
Prof.dr.sc. Nadia Pavia
Ključne riječi
konkurentnost, smještaj u domaćinstvu, ponuda, turistička destinacija
(priavte accommodation, competitiveness, management, tourist offer, tourist destination)
Sažetak
U doktorskoj disertaciji istražuje se utjecaj ključnih elemenata turističke ponude na konkurentnost ponude smještaja u domaćinstvu. U tu svrhu izvršena je detaljna analiza prethodnih istraživanja usmjerenih na navedenu problematiku i provedeno primarno istraživanje čiji su ciljevi: istražiti razinu kvalitete i utjecaj iznajmljivača, kvalitete objekta i ponude destinacije na konkurentnost ponude smještaja u domaćinstvu ; dokazati međuovisnost konkurentnosti ponude smještaja i ponude destinacije ; utvrditi razinu poduzetničkih znanja, vještina i kompetencija potrebnih za pružanje kvalitetne usluge te njihov utjecaj na uspješnost poslovanja i intenzitet suradnje s DMO ; dokazati povezanost zadovoljenja motiva gostiju i njihove percepcije konkurentnosti ; naglasiti važnost uključivanja destinacijskoga menadžmenta u organizaciju programa i sadržaja s ciljem povećanja konkurentnosti ponude smještaja u domaćinstvu. Sumiranjem spoznaja proizašlih po završetku predmetne disertacije među najznačajnijim znanstvenim doprinosima mogu se navesti: sustavno objedinjen pregled svih relevantnih spoznaja i podataka koji se tiču smještaja u domaćinstvu (zakonskih odrednica, povijesnog razvoja, utjecaja obiteljskoga poduzetništva i menadžmenta) ; znanstveno istraživanje provedeno na uzorku od 190 iznajmljivača, 316 gostiju i 28 direktora turističkih zajednica ; izradi modela konkurentnosti ponude smještaja u domaćinstvu. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju kompleksnost i nužnost sustavnoga pristupa povećanju konkurentnosti ponude smještaja u domaćinstvu. Uviđa se međuovisnost svih dionika i činitelja ponude smještaja u domaćinstvu i kvalitete te važnost kontinuiranoga obrazovanja i suradnje svih dionika temeljem čega se identificiraju tri ključne pretpostavke konkurentnosti, a to su: znanje, kvaliteta i suradnja. Implikacije rezultata istraživanja posebice se odnose na pružatelje usluga smještaja u domaćinstvu i predstavnike turističkih zajednica s ciljem pravilnog oblikovanja ponude navedene vrste smještaja i povećanja njene konkurentnosti. Disertacija također može poslužiti kao polazna točka za daljnja istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Profili:
Marta Cerović
(autor)