Pregled bibliografske jedinice broj: 931181
Dijagnostika bolesti hrvatskog obrazovnog sustava: drugi dio
Dijagnostika bolesti hrvatskog obrazovnog sustava: drugi dio, 2018. (popularni rad).
CROSBI ID: 931181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijagnostika bolesti hrvatskog obrazovnog sustava: drugi dio
(Diagnosis of Croatian Educational System "Disease": Part Two)
Autori
Ahec Šonje, Amina
Izvornik
Ekonomski lab, Arhivanalitika
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularni rad
Godina
2018
Ključne riječi
Obrazovanje, tehnička efikasnost, javni izdatci za obrazovanje, analiza omeđenih podataka, srednje obrazovanje, PISA rezultati
(Education, technical efficiency, public expenditure on education, Data Envelopment Analysis, secondary education, PISA rezults)
Sažetak
Sustav obrazovanja promatramo kao proizvodni proces – output ili ishodi učenja mogu se dobiti samo uz ulaganje nekih inputa ili resursa. Dostupnost međunarodnih usporedivih podataka omogućuje nam procjenu dugoročne mjere efikasnosti srednjoškolskog obrazovanja – razmjera ishoda (outputa) u odnosu na uložene resurse (inpute). Promatrat ćemo kako se relativna tehnička efikasnost mijenjala u vremenu među zemljama novim članicama Europske unije. Prema prosječnoj efikasnosti uzorka, zemlje svrstavamo u grupu efikasnih i neefikasnih zemalja u postizanju obrazovnih rezultata. U tri promatrana razdoblja (2009, 2012 i 2015) benchmark zemlje su Estonija i Litva koje efikasno ulažu javni novac u srednje obrazovanje. Hrvatska je rangirana nisko u grupi neefikasnih zemalja u sva tri razdoblja s ispodprosječnom efikasnosti srednjoškolskog obrazovanja. Input orijentirana DEA analiza ukazuje na rasipanje resursa jer se ostvarene rezultate srednjoškolaca moglo postići i s manjim izdatcima (za 6, 6 – 8, 1%).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)