Pregled bibliografske jedinice broj: 931094
Tranzicija adolescenata u srednju školu i studij
Tranzicija adolescenata u srednju školu i studij // Školski vjesnik: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 66 (2017), 1; 107-122 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 931094 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tranzicija adolescenata u srednju školu i studij
(Transition of adolescents to high school and university)
Autori
Rukavina, Maja
Izvornik
Školski vjesnik: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1848-0756) 66
(2017), 1;
107-122
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
psisosocijalna prilagodba adolescenata, partnerstvo škole i obitelji, tranzicija adolescenata kroz obrazovni sustav
(psychosocial adjustment of adolescents, partnership between school and family, transition of adolescents through educational system)
Sažetak
Cilj je ovoga rada dati prikaz istraživanja koji se bave tranzicijom adolescenata u srednju školu i studij, kao i prilagodbom adolescenata u tim razdobljima. U školskom kontekstu osobito su se važnima i stresnima za adolescente pokazala tranzicijska razdoblja prijelaza na više obrazovne razine i to: prijelaz iz nižih razreda u više razrede osnovne škole, iz osnovne škole u srednju školu i iz srednje škole na studij. Sve ove tranzicije kroz obrazovni sustav zahtijevaju i psihosocijalnu prilagodbu adolescenata, odnosno za adolescente predstavljaju socijalno i emocionalno opterećenje te zahtijevaju dodatni angažman. Neki će se adolescenti pri tome bolje organizirati, prije i lakše prilagoditi novim okolnostima, dok će kod drugih adolescenata prilagodbe prouzročiti razne reakcije i postati izvorom stresa. Rezultati analize istraživanja također pokazuju da su istraživanja koja se bave tranzicijom adolescenata u srednju školu i studij, kao i prilagodbom adolescenata u tim razdobljima, općenito nedovoljno zastupljena, pogotovo kod nas.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija