Pregled bibliografske jedinice broj: 930938
Vrednovanje u materinskom jeziku u alternativnim školama
Vrednovanje u materinskom jeziku u alternativnim školama, 2017., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 930938 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje u materinskom jeziku u alternativnim školama
(Evaluation of mothertoungue in alternative schools)
Autori
Dolinar, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
10.07
Godina
2017
Stranica
78
Mentor
Kolar Billege, Martina
Ključne riječi
vrednovanje, primarno obrazovanje, hrvatski/materinski jezik, Montessori i Waldorf alternativne škole
(assessment, elementary education, Croatian language/mother tongue, Montessori and Waldorf alternative schools)
Sažetak
Vrednovanje je neizostavan dio nastavnog procesa kojem su učenici svakodnevno izloženi. U području odgoja i obrazovanja vrlo je važno pratiti, provjeravati i ocjenjivati učenika kako bi na temelju povratnih informacija učitelji imali mogućnost uvida u usvojenost odgojno–obrazovnih ishoda i uvjeta, kao i različitih čimbenika koji utječu na kvalitetu odgoja i obrazovanja. Kako bi vrednovanje učeničkih postignuća bilo organizirano i svrhovito, na samom je početku od iznimne važnosti konkretno odrediti koje će se kompetencije (znanja, vještine, sposobnosti) vrednovati. Svrha ovog rada bila je prikazati temeljne elemente/sastavnice postupka vrednovanja u hrvatskom/materinskom jeziku u alternativnim školama. U obzir su uzete Montessori i Waldorf metode poučavanja nastavnog predmeta Hrvatski jezik. Istraživački dio rada odnosi se na intervjuiranje učiteljice Osnovne Montessori škole „Barunice Dedee Vranyczany“ i učiteljice Waldorfske škole u Zagrebu. Podaci i informacije pribavljene intervjuima bile su temelj za uspoređivanje i analizu procesa vrednovanja u materinskom jeziku tijekom primarnog obrazovanja u objema školama. Analizom intervjua (prema: Milas, 2009) utvrđene su razlike između navedenih metoda koje se temelje na načinima i postupcima vrednovanja materinskog jezika, vrsti ocjenjivanja i načinu poučavanja istog. Na temelju rezultata istraživanja zaključeno je kako učitelji Montessori škole učenika vrednuju brojčanom ocjenom ili koriste kombinaciju opisne i brojčane ocjene, dok učitelji Waldorfske škole učenike tijekom primarnog obrazovanja vrednuju samo opisnom ocjenom. U objema navedenim školama naglašeno je poticanje učenika na samovrednovanje i praćenje vlastita napretka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)